تازه‌ها

آخرین مطالب

پروژه-سیفود-فردا

پروژه سیفود فردا و گسترش آن از طریق پروژه BAPSI

سیفود فردا

پروژه-سیفود-فردا

دانش جدید برای توسعه راه‌حل‌های تجاری

پروژه سیفود فردا برنامه‌ایست که اتحادیه اروپا تحت برنامه افق ۲۰۲۰ هزینه آن را تأمین می‌کند و هدفش توسعه راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای بهبود سلامت و ویژگی‌های غذایی سیفود است. نیاز به محصولات سالم و پایدار آبزیان در بازار رو به گسترش است و این پروژه برای پرداختن به چنین چالشی، نسل جدیدی از دانش را ایجاد خواهد کرد که هدفش توسعه راه‌حل‌های تجاری برای بهبود قابلیت پایداری اجتماعی-اقتصادی و زیست‌محیطی در صنعت تولید و فرآوری ماهی اروپاست.

انتظار می‌رود رشد جمعیت و اقتصاد، تقاضای جهانی برای مواد غذایی را تا ۲۰۵۰ به دو برابر افزایش دهد. یکی از چالش‌های مهم قرن حاضر این است که تضمین شود تولید و مصرف مواد غذایی به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی پایدار است. ماهی یکی از مهم‌ترین محصولات غذایی مصرفی در اروپاست، چرا که یک منبع مهم پروتئین حیوانی بوده و برای یک رژیم غذایی سالم به طور طبیعی سرشار از مواد غذایی با ارزش است. بنابراین ضروریست که متدهای تازه‌ای برای تولید و فرآوری توسعه یابند که شفاف و سازگار با محیط‌زیست باشند. به این ترتیب این متدها می‌توانند منطبق با تقاضای بازار و مصرف‌کننده، از سلامت محصولات ماهی پشتیبانی کنند.

ایده پروژه سیفود فردا، شامل همکاری با کارشناسان شناخته شده صنعت و مؤسسات نوآوری دارای مراجع علمی به اثبات رسیده و توسعه صنعت سیفود است. این پروژه ساختارهای مدیریت دانش را ایجاد نموده که تضمین می‌کند راه‌حل‌های نوآورانه پروژه به کاربران علاقمند در تولید و فرآوری ماهی منتقل خواهد شد. تمرکز ویژه آن روی زنان باردار، نوجوانان و افراد سالخورده است.

سیفود فردا با استفاده از چنین رویکرد جامعی، امکان مشارکت قوی و میان‌رشته‌ای را فراهم می‌کند که با یافتن راه‌حل‌های نوآورانه برای سیفود و مسائل مرتبط با محیط‌زیست، به چالش‌های ایمنی غذایی می‌پردازد. این پروژه تمایل دارد بنیادهای قوی تأسیس کند که از لیسبون آغاز می‌شود. پروژه سیفود فردا به دلیل ارتباط با پروژه BAPSI، در ایتالیا نیز گسترش خواهد یافت.

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با اقتصاد آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بتا و اقتصاد آبزیان