تازه‌ها

آخرین مطالب

پرورش-میگو-تایلند

بینش های کلیدی در صنعت پرورش میگو تایلند

پات سونگسانگجیندا کارشناس آبزی پروری میگوی دریایی از بخش توسعه و تحقیقات آبزی پروری ساحلی وزارت کشاورزی تایلند، نمای کلی از صنعت پرورش میگو تایلند را ارائه داد.

پرورش-میگو-تایلندسخنرانی پات سونگسانگجیندا در رویداد EuroTier

 

او در طی این وبینار که توسط EuroTierChina سازماندهی شد گفت، در سال ۲۰۱۹ مزرعه داران میگو کشور ۳۰۴,۰۰۰ تن میگوی پاسیفیک پاسفید (لیتوپنائوس وانامی) و ۱۳,۰۰۰ تن میگوی ببری سیاه (پنائوس مونودون) تولید کردند.

این محصولات در صنعتی متشکل از ۸۷۲ هچری و مزارع نرسری و ۲۴,۰۰۰ مزارع پرواری تولید شده است. بازدهی در هر یک میلیون پست لارو رها شده برای میگوی پاسفید (وانامی) به ۸.۹۹ تن و برای میگوی ببری به ۸.۷۲ تن می رسد. تقاضای سالانه بین ۶۵ تا ۷۸ میلیون پست لارو در نوسان است.

سونگسانگجیندا در ادامه صحبت  های خود مزایا و معایب تولید دو نوع میگو اصلی شامل میگوی پاسفید را مقایسه نمود و استدلال کرد میگوی وانامی به دلیل سطح نسبتا پایین پروتئین مورد نیاز در جیره غذایی و بازدهی نسبتا بالاتر (تا ۱۰ تن در هکتار در هر کراپ نسبت به ۵ تن برای مونودون) طرفداران بیشتری دارد. همچنین دسترسی بیشتری به میگوی وانامی مولد وجود دارد هرچند مونودون نسبت به بیماری تحمل بالاتری داشته و متدهای پرورش با تراکم پایین تر خطر کمتری برای محیط زیست ایجاد می کند.

 

پیشرفت های ژنتیکی در پرورش میگو

در ادامه برخی از بینش های مرتبط با برنامه های اصلاح نژاد میگوی وانامی که دولت برای بهبود نرخ رشد و مقاومت در برابر بیماری در پیش گرفته مطرح شد. او به طور کلی توضیح داد که چگونه این برنامه به رشد میگو سرعت بخشیده و میگو به جای ۱۰۰ روز در مدت ۷۰-۸۰ روز به سایز ۶۰ قطعه در هر کیلوگرم می رسد (یعنی افزایش وزن از ۰/۱۷ گرم در روز به ۰/۲۴ گرم ارتقاء یافت). او همچنین درجه ای از موفقیت در اصلاح نژاد برای مقاومت در برای بیماری لکه سفید و ویبریو را یادآور شد.

خوراک و غذادهی میگو

به گفته سونگسانگجیندا، در حال حاضر تقریبا ۲۲ کارخانه تولید خوراک میگو و بین ۵۰ تا ۱۰۰ عرضه کننده خوراک و تجهیزات برای این صنعت وجود دارد.

او همچنین استفاده از پروبیوتیک برای ایجاد اجتماعات میکروبی مفید در استخرهای میگو را توصیه کرد. این کار خطر بیماری را بدون استفاده از آنتی بیوتیک کاهش می دهد و روشی مفیدی برای حفظ pH آب در بازه ۷/۵-۸/۰ بشمار می آید.

جهت مشاهده مقالات مرتبط با پرورش میگو بر روی لینک زیر کلیک فرمایید:

چهار کشور برتر جهان برای خرید میگو پرورشی