تازه‌ها

آخرین مطالب

درخواست پشتیبانی از آبزی پروران میگو

مزرعه‌داران میگو در هند برای عبور از بحران از دولت درخواست حمایت کردند

درخواست پشتیبانی از آبزی پروران میگو

سیستم ادغامی برنج-میگو در مزرعه برنج پوککالی

درخواست پشتیبانی از آبزی پروران میگو

آبزی‌پروران میگو تحت حمایت فدراسیون مزرعه‌داران آبزیان ایالت کرالا در مواجه با آنچه پیامد‌های روزافزون تغییر اقلیم و شیوع بیماری توصیف می‌شود از دولت درخواست پشتیبانی دارند.

درخواست پشتیبانی از آبزی پروران میگواین مزارع به پرورش برنج پوککالی شناخته می‌‌شوند که محصول متناوبا بین برنج و میگو تغییر می‌کند.

 

ام. کِی بابو رئیس فدراسیون در منطقه ارناکولام گفت، دولت باید از بیزینسی که به وزن صادرات سیفود کشور می‌افزاید حمایت بیشتری بعمل آورد. ببری سیاه و خرچنگ نیز برخی از محصولات مزارع آبزیان هستند که جز محصولات دریایی صادراتی محسوب می‌شوند.

درخواست پشتیبانی از آبزی پروران میگومنطقه ارناکولام در ایالت کرالا

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک میگو پرورشی بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خوراک میگو پرورشی بتا

 

مزرعه‌داران معتقدند اگر مدت اجاره شالیزارها که الان برای آبزی‌پروری سالانه استفاده می‌شوند، یک ماه دیگر تمدید شود، برای مزرعه‌داران این امکان وجود دارد که به سود برسند و در عین حال شالیکاران می‌توانند به شیوه سودآوری به سراغ کشت برنج بروند.

مزرعه‌داران می‌گویند، مجوز فصل پرورش میگو یا ماهی بین ۱۵ نوامبر تا ۱۵ آوریل است. اگر این مدت یک ماه دیگر تمدید شود، پرورش‌دهندگان می‌توانند به واسطه دو کراپ در این بیزینس سود کسب کنند و در عین حال زمان کافی برای کشت سنتی برنج نیز وجود خواهد داشت.

سباستین از شهر کوتووالی که هم مزرعه‌دار است و هم دبیر کل فدراسیون گفت، در مناطق ساحلی پیامد تغییر اقلیم روی آبزی‌پروری قطعی است. او گفت، آب شور دریا در اثر جزر و مد زیاد از موانع گِلی که مزرعه‌داران ایجاد کردند عبور می‌کند و به این ترتیب میگوها از زمین‌های آبزی‌پروری خارج می‌شوند. او افزود، باید اقداماتی برای لایروبی آبگیرها در مناطق ساحلی و همچنین رودخانه‌ها صورت بگیرد تا جریان آزاد آب امکان‌پذیر شود.

اگر بستر آبگیرها، از جمله آبگیرهایی که در خشکی قرار دارند لایروبی نشود مزارع و همچنین مناطق مسکونی را سیل می‌برد. بعد از سیل عظیم آگوست ۲۰۱۸، رسوبات گل و لای در آبگیرها به مشکل بزرگی تبدیل شده است.