تازه‌ها

آخرین مطالب

نشت کلرین ۶۹۰۰۰ قطعه سالمون را از بین برد

تلفات سنگین سالمون

در کنار یک کارخانه فرآوری در شمال نروژ نشت کلرین ۹۶۰۰۰ سالمون آماده برداشت را از بین برد.

کلرین-تلفات-سالموناین اتفاق در آبدره آلتا رخ داد

 

نشت اتفاقی ۱۵۰۰۰ لیتر ماده ضدعفونی کننده که برای تمیز کردن آب در فرآوری استفاده می‌شود در مزرعه برداشت محصول شرکت گریگ سیفود در آلتا رخ داد.

به گفته این تولیدکننده سالمون، نشت این ماده به هیچ انسانی آسیب نزده، اما باعث مرگ ۹۶۰۰۰ قطعه ماهی معادل تقریبا ۴۳۰ تن در پن‌های مزرعه شد.

به گفته این شرکت، هنوز به طور کامل بررسی نشده که نشت این ماده چگونه محیط آبدره را تحت تأثیر قرار داده، اما با شرکت Akvaplan Niva برای ارزیابی مستقل تأثیرات زیست‌محیطی آن همکاری می‌کند.

آنها اعلام کردند: «کلرین به سرعت رقیق می‌شود و در آب فورا پیوندهای آن می‌شکند. طبق آنچه امروز می‌دانیم، این نشتی تأثیر کوتاه مدت و حادی روی ارگانیسم‌هایی داشته که هنگام این اتفاق اطراف مزرعه برداشت ماهی بودند. یک ارزیابی زیست‌محیطی که انتظار می‌رود در مدت چند روز به اجرا درآید پاسخ کاملی ارائه خواهد داد.»

«شرکت گریگ سیفود در تلاش است پن‌ها را تمیز کند. سیستم سیلاژ و قایق‌های سیلاژ مزرعه برداشت مراقب ماهیانی مرده هستند که مرتبا تحت نظر قرار دارند. انتظار می‌رود عملیات پاکسازی چند روی طول بکشد.»

ماهیان بیمه بودند اما استین تورهیم، مدیر مزرعه برداشت گفت: «این خیلی بد است. تمرکز ما ابتدا و بیشتر از همه روی پاکسازی است. ما گزارش تمام حقایق این ماجرا را ارائه خواهیم داد تا تضمین شود که دوباره چنین اتفاقی نخواهد افتاد.»