تازه‌ها

آخرین مطالب

افزایش-صادرات-میگو-اکوادور

ارزش صادرات میگو اکوادور با رشد قیمت در ماه ژوئن افزایش یافت

رکورد جدید در صادرات میگو

اکوادور در ماه ژوئن به رکورد ارزش صادرات ۴۱۵ میلیون دلاری دست یافت، دلیل آن رشد قیمت‌ها بود که ارزش صادرات کشور را ارتقاء داد.

طبق داده‌های تجارت از سوی اتاق ملی آبزی‌پروری اکوادور، صادرات ۷۰,۰۰۰ تن میگو در ماه ژوئن به ثبت رسید که ۲۵% بالاتر از همین ماه در سال گذشته است. ارزش صادرات نیز جهش ۴۲% را در این دوره تجربه کرد.

میانگین قیمت صادرات میگو اکوادوری تا نزدیک به کیلویی ۶/۰۰ دلار افزایش یافته که بالاترین قیمت از دسامبر ۲۰۱۸ محسوب می‌شود و دلیل آن تقاضا قوی از سوی اروپا و US است (نمودار زیر را ببینید).

افزایش-صادرات-میگو-اکوادوردر شش ماه اول ۲۰۲۱ با ارسال قوی محصول، مجموع صادرات به ۳۸۴,۰۰۰ تن رسید. این رقم ۱۱% بالاتر از نیمه اول ۲۰۲۰ بوده و ارزش آن نیز با ۲/۰۸ میلیارد دلار رشد ۹% را تجربه کرد.

صادرات قوی به US و اروپا همزمان با بهبود صادرات به چین اتفاق می‌افتد.

در ماه ژوئن اکوادور ۱۶,۵۰۰ تن میگو به ارزش ۱۰۲ میلیون دلار به US ارسال نمود که به ترتیب افزایش ۳۳% و ۵۴% سال-به-سال را نشان می‌دهد. صادرات به اروپا نیز با رشد ۴۴% به ۱۶,۲۰۰ تن به ارزش ۹۸ میلیون دلار جهش ۵۸% سال-به-سال داشت.

صادرات نیمه سال به این دو بازار به ترتیب ۹۲,۰۰۰ و ۸۹,۰۰۰ تن با رشد ۹۱% و ۴۷% به ارزش ۵۲۴ میلیون و ۴۹۴ میلیون دلار با افزایش ۱۰۰% و ۴۱% همراه بود.

اکوادور در ماه ژوئن به چین ۳۳,۰۰۰ تن محصول به ارزش ۱۹۳ میلیون دلار صادر کرد که به ترتیب رشد ۲۲% و ۴۰% سال-به-سال را نشان می‌دهد. هرچند صادرات نیمه سال به این کشور آسیایی با ۱۵۹,۰۰۰ تن ۲۸% کمتر از نیمه اول سال ۲۰۲۰ بود.

افزایش-صادرات-میگو-اکوادورافزایش-صادرات-میگو-اکوادور

افزایش-صادرات-میگو-اکوادورجهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با پرورش میگو در اکوادور بر روی لینک زیر کلیک نمایید

تداوم افزایش قیمت میگو اکوادور نشان می‌دهد این صنعت دوباره در حال سرپا شدن است