تازه‌ها

آخرین مطالب

چین-میگو

چین بعد از یافتن کووید روی بسته‌بندی سیفود، واردات از پنج صادرکننده دیگر را ممنوع کرد

چین، میگو و واردات

گمرک چین به سخت‌گیری در خصوص واردات سیفود آلوده به کووید ادامه می‌دهد و مجوز شرکت‌هایی در اکوادور، اندونزی، پاکستان و روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

افزایش تولید میگو اکوادور 2020به گفته اداره کل گمرک چین (GACC)، صادرات میگو از شرکت اکوادوری پرورش و صادرات آبزیان Ceaexport از ۸ می ممنوع شده است. نتایج تست اسید نوکلئیک ویروس کرونا روی نمونه‌های جمع‌آوری شده از سطح بیرونی و داخلی بسته‌بندی‌های وانامی، مثبت بود.

در ماه آگوست سال گذشته نشانه‌هایی از رد کووید در سطح بیرونی بسته‌بندی محصولات این شرکت یافت شده بود که گزارش آن منتشر شد.

در این بین بعد از مشاهده علایمی از ویروس کرونا روی بسته‌های بیرونی چهار نمونه از بچ‌های ماهی پولاک منجمد، کشتی صید و فرآوری “مینیستر ایشکوف” از شرکت ماهیگیری Okeanrybflot در روسیه از ۹ می به مدت دو هفته با ممنوعیت مواجه شد.

طبق اعلام GACC در ۸ می، صادرات از دو شرکت سیفود اندونزیایی- سنترال بنائو اوتاما و سامبرلاوت بنگیندو- به چین به مدت یک هفته به حالت تعلیق درآمد. محصولات سیفود این دو شرکت نیز در تست اسید نوکلئیک مردود شدند.

یک نمونه از ماهی شوریده (Croaker) منجمد از شرکت اوتاما و یک نمونه از بچ ماهی سرخو از شرکت بنگیندو نیز دارای ردی از ویروس کرونا بودند.

شرکت سان آو دِسی صادرکننده سیفود منجمد از پاکستان نیز در ۹ می با ممنوعیت صادرات مواجه شد. سطح بیرونی بسته بندی ‌ماهی (Tonguefish) آلوده بوده است.

این ممنوعیت‌ها نشان می‌دهد که محدودیت‌ها در چین به قوت خود باقیست، بخصوص برای سیفود منجمد وادراتی. طبق داده‌های GACC، از ژانویه ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱، ۴۶۷ بچ‌ محصولات وارداتی سیفود (از ۵/۶ kg تا ۶۳,۳۶۰ kg در هر بچ) که وانامی منجمد در صدر آنها قرار دارد، مرجوع شده است.

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با پرورش میگو در اکوادور بر روی لینک زیر کلیک نمایید

میگو، بازار آبزیان و اکوادور