تازه‌ها

آخرین مطالب

پرورش-میگو-با-تکنولوژی-پیشرفته

پرورش میگو با تکنولوژی پیشرفته چند برابر استخرهای خاکی سود به همراه دارد

پرورش میگو با روش دو مرحله ای

پرورش-میگو-با-تکنولوژی-پیشرفته
استفاده از سلول های خورشیدی و هواده در مزارع پرورش میگو

شرکت Hiệp Thành در پارک صنعتی Hiệp Phước، منطقه Nhà Bè واقع در شهر هوچی مین به جای پرورش در استخر خاکی به سراغ روش دو مرحله ای پرورش فوق متراکم با تکنولوژی بالا رفته که سه تا پنج برابر افزایش سود به همراه داشته است.

پام وان دانگ در این شرکت گفت، مزارع پرورش میگو واقع در استخر خاکی با ۱ یا ۲ کراپ، ۵-۷ تن محصول در هر هکتار بازدهی دارند، اما مزارع پرورش میگو با تکنولوژی پیشرفته می توانند ۲ یا ۳ کراپ با بازدهی ۲۵-۳۰ تن در هر هکتار تولید داشته باشند. این مزارع پیشرفته تنها از ۱۰% فضای مزارع استخر خاکی استفاده می کنند اما سه الی پنج برابر سود بیشتری به همراه دارند.

او توضیح داد: «مزارع میگوی واقع در خشکی ممکن است با ریسک های بزرگی روبرو شوند، زیرا میگوها با تراکم بالا ذخیره سازی شده و به دلیل کدر بودن آب آهسته رشد می کنند. در این روش، آب در  استخر به راحتی تصفیه می شود و میگوها می توانند به خوبی افزایش وزن داشته باشند. بعلاوه پرورش میگو با تکنولوژی پیشرفته دارای دو مرحله نرسری و ذخیره سازی است که می تواند شیوع بیماری را به حداقل برساند. زیرا تأسیسات نرسری دارای تجهیزات اکسیژن بوده که کمک می کند میگو به راحتی با شرایط سازگار شود. بعلاوه، در این روش از پروبیوتیک استفاده می کنند تا ایمنی و بهداشت مواد غذایی تضمین شود.»

پرورش-میگو

روش دو مرحله ای فوق متراکم برای اطمینان از ایمنی زیستی کمک کرد میگوهای پاسفید شرکت Hiệp Thành تا سایز ۲۵ قطعه در هر kg افزایش وزن داشته و نرخ بازماندگی به ۹۰% برسد. با احتساب کیلویی ۱۴۰,۰۰۰-۲۰۰,۰۰۰ دانگ، مزرعه داران می توانند از هر هکتار ۲۲۰-۲۷۰ میلیون دانگ درآمد کسب کنند. هرچند هزینه سرمایه گذاری چهار برابر بیشتر از مزارع مرسوم است، اما سود  آن حدود ۹۰,۰۰۰ دانگ در kg خواهد بود و در ۲-۳ سال بازگشت سرمایه اتفاق میافتد.

شرکت Hiệp Thành دارای ۲۶ هکتار مزرعه میگو است که سه سال قبل راه اندازی شده است. روش پرورش میگو پاسفید با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، روش استخرهای خاکی مرسوم را کنار گذاشته و به ۱۳ عضو آن کمک کرده بازار ثابتی را حفظ نمایند و به شیوه پایدار محصول تولید کنند.

 

جهت مشاهده مقالات مرتبط با پرورش میگو روی لینک زیر کلیک نمایید:

پنج راهکار مفید برای استفاده در صنعت پرورش میگو