تازه‌ها

آخرین مطالب

استارت‌آپ میگو انگلستان

یک استارت‌آپ در آستانه ساخت بزرگ‌ترین مزرعه میگو انگلستان

استارت‌آپ پرورش میگو در بریتانیا

یک استارت‌آپ به نام لند اوشن فارم از برنامه‌های آغاز احداث بزرگ‌ترین مزرعه میگو بریتانیا در ۲۰۲۲ رونمایی کرد.

استارت‌آپ-میگو-انگلستانمزارع میگو در خشکی در هوای معتدل در گذشته به سختی دوام می‌آوردند، اما برخی کارشناسان صنعت معتقدند امروزه این مزارع به سوددهی می‌رسند.

 

هدف سیستم آبزی‌پروری مداربسته (RAS) با ایمنی زیستی، استفاده از انرژی سبز حاصل از کارخانه هضم بی‌هوازی( anaerobic digestion )(AD) و فراهم کردن گرما و برق برای فعالیت مزرعه است. در عین حال باقیمانده‌های ارگانیک به کارخانه AD باز می‌گردد تا انرژی سبز بیشتری تولید شود.

دو رستوران‌دار به نام لیتو موهیودین و راسل محمود در شهر چلتنهام این استارت‌آپ را راه‌اندازی کردند. آنها می‌گویند، از کیفیت بی‌ثبات و هزینه خرید سیفود از اقصی نقاط جهان ناامید شده بودند. با آگاهی که از صنعت رستوران داشتند تصمیم گرفتند محصول را به سایر شرکت‌ها و همچنین تحت برند خود به مصرف‌کننده عرضه کنند. ازینرو محصولات پیش‌پخت شده، آماده برای طبخ با خرید آسان و به موقع را توسعه دادند.

موهیودین توضیح می‌دهد: «مقوله شفافیت در زنجیره تأمین آبزیان بسیار ناکارآمد است و مشخص نیست که منبع محصول کجاست و آیا مواد شیمیایی مضر، آنتی‌بیوتیک و هورمون در تولید یا مراحل ارسال محصول استفاده شده یا خیر.

رستوران‌ها و خرده‌فروشی‌ها در UK هر ساله ۷۲۱,۰۰۰ تن ماهی و سیفود وارد می‌کنند که ۷۸,۰۰۰ تن آن را میگو و شاه‌میگو تشکیل می‌دهند و اغلب از هزاران مایل دورتر از آن سوی جهان فرستاده می‌شوند. کیفیت محصول ثابت نیست و اغلب نامطلوب و گران است. با توسعه تکنولوژی و شبکه ارتباطی جهت تولید میگو در محیطی دارای ایمنی زیستی در خشکی، می‌توانیم سیفود سالم، سرشار از مواد غذایی، عاری از آلودگی را با قیمت جذاب- به لحاظ مالی و زیست‌محیطی- برای رستوران‌ها، خرده‌فروشی‌ها و مصرف‌کنندگان فراهم کنیم.»

مزرعه لند اوشن درنظر دارد با مزرعه‌دارانی که به دنبال ایجاد تنوع در درآمدشان هستند مشارکت کند و یونیت‌های ماهواره‌ای برای تولید بسازند و اقتصاد گردشی را ارتقاء دهند. برای مثال، مزرعه‌داران می‌تواند از گرمای اضافه کارخانه‌های AD که انرژی خود را از پسماند مزرعه به دست می‌آورند، استفاده کنند. همچنین می‌توانند محصولات جانبی کشاورزی را برای خوراک ماهی بکار ببرند و کمپوست ضایعات ماهی را برای افزودن مواد غذایی به خاک، تولید کنند.

راسل در رسانه‌ای اعلام کرد: «موفقیت ما در آبزی‌پروری به موفقیت سایرین با ما بستگی دارد. پس ما می‌خواهیم با همکاری یگدیگر به موفقیت دست یابیم.»

این استارت‌آپ با فارم۴۹۱، مرکز نوآوری و انکوباسیون دانشگاه کشاورزی رویال، همکاری می‌کند و هدفش ترویج پذیرش تکنولوژی‌های جدید برای تولید مواد غذایی در آینده است.

راسل گفت: «مشاور ما راد هوروکس متخصص مهندسی و مدیریت تغییر و همچنین دکتر مالکوم دیکسون کارشناس شیلات و آبزی‌پروری، معرف ما به مرکز فارم ۴۹۱ بودند. دکتر دیکسون از ابتدای تولد پروژه بخشی از آن بوده و همچنان هسته تیم و بیزینس ما را تشکیل می‌دهد.»

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک میگو پرورشی در وبسایت بتا به لینک زیر مراجعه نمایید

خوراک میگو پرورشی بتا