تازه‌ها

آخرین مطالب

آبزی‌پروری-امارات

هچری دولتی در امارات ۶۰۰,۰۰۰ بچه ماهی  را به شرکت‌های آبزی‌پروری تحویل داد

شرکت‌های آبزی‌پروری امارات

آبزی‌پروری-اماراتبه گزارش یک رسانه محلی، مرکز تحقیقات دریایی شیخ خلیفه ۶۰۰,۰۰۰ بچه ماهی  را به تعدادی از شرکت‌های آبزی‌پروری از جمله شرکت ملی پرورش ماهی امارات تحویل داد. بچ اولیه که از این هچری ارسال شد شامل سی‌بس اروپایی می‌شود.

فیش فارم LLC شرکتی است که مدیریت، بهره‌برداری و نگهداری از مرکز تحقیقات دریایی را برعهده دارد. این شرکت در تلاش است برای رسیدن به ظرفیت کامل عملیاتی و پشتیبانی از مزارع در فصل آتی پرورش ماهی، بهره‌برداری از این مرکز را ارتقاء دهد. شرکت LLC برنامه جامعی تهیه کرده تا بیش از هفت میلیون بچه ماهی  از گونه‌های مختلف از جمله سی‌بریم، هامور، سی‌بس و سوکلا را تولید کند.

مریم بنت محمد المهیری‎ وزیر تغییرات اقلیمی و محیط‌زیست گفت: «توسعه شیلات برای امارات یک اولویت محسوب می‌شود. این صنعت برای ارتقاء امنیت غذایی و افزایش تولید سالانه مواد غذایی یک مؤلفه کلیدی در برنامه‌های ما بشمار می‌آید. هچری مرکز تحقیقات دریایی شیخ خلیفه یک کانون مهم در مسیر دست یافتن به این اهداف است. این مرکز سالانه ظرفیت تولید تقریبا ۳۰ میلیون بچه ماهی  در دو مرحله را داراست. این امر دلیلی بر توانایی عظیم هچری برای تأمین بچه ماهی  با کیفیت بالا برای مزارع آبزی‌پروری در سراسر کشور است.»

در آوریل ۲۰۲۱ المهیری به منظور اداره عملیات و نگهداری هچری مرکز تحقیقات شیخ خلیفه در شهر ام‌القیوین تحت بالاترین استانداردهای بین‌المللی، توافقی با شرکت فیش فارمز LLC امضاء کرد. طبق این تفاهم‌نامه انتظار می‌رود بازدهی هچری افزایش یافته و کیفیت بچه ماهیان  برای عرضه به مزارع در سراسر کشور ارتقاء پیدا کند.

جهت مشاهده سایر مقالات اقتصادی آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید

اقتصاد آبزیان با بتا