تازه‌ها

آخرین مطالب

تیلاپیا-چین-فرآوری

برنامه های ۱۱۰ میلیون دلاری یک شرکت چینی تیلاپیا برای مرکز فرآوری سیفود و گوشت در هاینان

یک شرکت فرآوری تیلاپیا در چین ساخت مرکز سیفود، گوشت و خوراک حیوانات را با هزینه ۷۷۰ میلیون یوان (۱۱۰ میلیون دلار) در جنوبی ترین استان جزیره ای چین جلو می برد.

تیلاپیا-چین-فرآوری
پروژه تأسیسات فرآوری مورد نیاز برای تیلاپیا، طیور، گوشت گوساله و خوک را در هاینان

با وجود پاندمی جهانی کرونا که تا ماه گذشته طول کشید، گروه صنعتی Qinfu هاینان در یک پارک صنعتی به مساحت ۱۷ هکتار کار خود را آغاز کرد. این پروژه تأسیسات فرآوری مورد نیاز برای تیلاپیا، طیور، گوشت گوساله و خوک را در هاینان در خود جای می دهد.

به گفته شرکت Qinfu، این محوطه شامل کشتارگاه، سردخانه، امکانات لجستیکی و انبار نگهداری خوراک نیز می شود و بازارهای داخلی و صادراتی را تأمین می کند.

گائو ونجینگ مدیر فروش شرکت گفت، پاندمی کرونا روی این پروژه تأثیری نداشت و تجارت صادرات-محور شرکت در سطح وسیع آسیبی ندید.
«در هاینان چند ماه است که موارد ابتلاء به کووید-۱۹ به صفر رسیده، یا حداقل موردی گزارش نشده است. بازارهای کشورهای مختلف، واکنش های مختلفی نشان می دهند. اما به طور کلی تقاضا مشابه سال گذشته است.»

او افزود: «مشکل اصلی این است که امسال تأمین مواد اولیه کاملا دستخوش نوسان شده است. در حال حاضر، در گوانگدونگ با کمبود تیلاپیا روبرو هستند و این امر به کارخانه ها در هاینان فشار وارد می کند.»

این مرکز در بندر آزاد تجاری هاینان در ونچانگ ساخته می شود و از مزیت انبار رسمی و ضمانت دار برخوردار می شود. به گفته گائو، این پروژه توسط وام های بانکی تأمین مالی شده و مورد پشتیبانی دولت محلی نیز قرار دارد که به تأمین امنیت زمین کمک کرد.

طبق داده های سالنامه آمار شیلات چین استان هاینان در سال ۲۰۱۹، ۳۱۰,۰۰۰ تن تیلاپیا پرورشی تولید کرد که تنها تولید استان گوانگدونگ از آن بیشتر بود. شرکت Qinfu هاینان یکی از ۱۰ شرکت بزرگ فرآوری تیلاپیا است و محصولاتش را به بیش از ۵۰ کشور صادر می کند.

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در زمینه پرورش تیلاپیا در چین بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

آیا تولیدکنندگان تیلاپیا می‌توانند با مشکلات جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین مقابله کنند؟