تازه‌ها

آخرین مطالب

قیمت میگو اکوادور اندکی بهبود می یابد اما تقاضا همچنان ثابت است

بهبود قیمت میگو در اکوادور

به گفته منابع صنعتی، قیمت میگو اکوادور سر مزرعه بعد از کاهش ۰.۲۰ تا ۰.۸۰ دلار در هر کیلوگرم، دوباره در هفته آخر سپتامبر روند صعودی در پیش گرفت.

تولیدکننده کوچکی در گوایاکوئیل که نخواست نامش فاش شود گفت: «در واقع ماه سپتامبر با روند نزولی قیمت ها به انتها رسید. هرچند حالا قیمت ها در حال افزایش هستند اما این رشد بسیار خفیف است. موجودی محصول دچار کمبود شده زیرا مزرعه داران، تراکم بسیار کمتری را پرورش می دهند. تمام کسانی که قبلا تراکم های ۲۰۰,۰۰۰ و ۱۵۰,۰۰۰  را پرورش می دادند حالا تنها با تراکم ۸۰,۰۰۰ کار می کنند.»

از ۱۳ اکتبر قیمت میگو با سر و با پوست (HOSO) سر مزرعه در اکوادور به این شرح است: سایز ۲۰/۳۰ کیلویی ۵.۳۰ دلار، سایز ۳۰/۴۰ کیلویی ۴.۳۰ دلار، سایز ۴۰/۵۰ کیلویی ۴.۱۵ دلار، سایز ۵۰/۶۰ کیلویی ۳.۶۰ دلار، سایز ۶۰/۷۰ کیلویی ۳.۴۰ دلار، سایز ۷۰/۸۰ کیلویی ۳.۰۰ دلار، سایز ۸۰/۱۰۰ کیلویی ۲.۷۰ دلار، سایز ۱۰۰/۱۲۰ کیلویی ۲.۳۰ دلار.

بسته به سایز، این قیمت ها یعنی افزایش ۰.۱۰ تا ۰.۳۰ دلار در هر کیلو برای میگو HOSO نسبت به دو هفته قبل. نمودار زیر این روند را نشان می دهد.

میگو-اکوادور

تولیدکننده ای که لیست قیمت های بالا را ارائه داد گفت، این قیمت ها میانگین قیمت هایی است که شرکت های مختلف بسته بندی در کشور به تولیدکنندگان پیشنهاد می دهند و ممکن است بسته به هر شرکتی، متفاوت باشند.

با اینحال برخی تولیدکنندگان گزارش می دهند که به نظر می رسد قیمت ها برای چند هفته ثابت مانده است.

تولیدکننده کوچک دیگری که نخواست نامش فاش شود توضیح داد: «ما [تولیدکنندگان] این روند کاهش قیمت را دیده ایم، اما بستگی دارد، قیمت ها به مدت چند هفته راکد بودند.»

او افزود: «به نظر من علت آن تقاضای پایین است که مطمئنا روی همه ما تأثیر گذار است. مردمی که سابقا ۱۰ پوند میگو می  خریدند حالا تنها می توانند سه یا چهار پوند بخرند، چرا که از عهده خرید بیشتر برنمی ایند. همانطور که گفتم تقاضای زیادی در بازار وجود ندارد. شاید اندکی بیشتر از انتهای سپتامبر باید، ازینرو تغییر احتمالی در شرایط بسیار خفیف است.»

جهت مطالعه سایر مقالات مرتبط با پرورش میگو در اکوادور بر روی لینک زیر کلیک نمایید. 

میگو و اکوادور