تازه‌ها

آخرین مطالب

افزایش تولید میگو اکوادور

کارشناس اکوادوری پیش بینی می کند تولید میگو در ۲۰۲۰ افزایش خواهد داشت، برخلاف روند آسیا (بخش دوم)

کاهش ۱۶/۵% در هند

به اعتقاد پرادش کومار شتی مدیر ارشد آونتی فودز، هند به مدت یک سال بود که رشد پر قدرت ۲۰%  تولید میگو را دنبال می کرد.

هرچند به گفته او، قرنطینه سراسری مارس به دلیل کووید به کاهش ۳۵% قیمت ها منجر شد و تولید به میزان ۵۰,۰۰۰ تن کاهش داشت. هچری ها و زیرساخت ها تعطیل بودند و تا زمان خروج از این وضعیت- با تأخیر در ذخیره سازی به دلیل قیمت های پایین- افت تولید به ۶۰,۰۰۰ تن رسیده بود.

افزایش تولید میگو اکوادور 2020

آوانتی در کل برای ۲۰۲۰ کاهش ۱۸-۲۰% تولید تا ۶۷۱,۵۰۰ تن را برآورد می کند. عامل اصلی این کاهش، افت ۲۰% در شمال آندراپرادش از ۳۵۰,۰۰۰ به ۲۸۰,۰۰۰ تن خواهد بود و سایر ایالت های تولید کننده هند نیز در آن دخیل هستند.

او گفت: «ما انتظار بهبود نداریم و حداقل ۱۸% یا ۲۰% کاهش سال به سال را تجربه خواهیم کرد.» او داده هایی را ارائه داد که نشان می دهد هند چگونه ذخیره سازی در استخر را به شدت در مارس و آوریل کاهش داده در حالیکه برداشت های بزرگی (بالقوه “برداشت های شتابزده”) در همین موقع انجام شده است.

افزایش تولید میگو اکوادور 2020

افزایش تولید میگو اکوادور 2020

آوانتی انتظار دارد قیمت ها برای بقیه سال ثابت باقی بماند، هرچند در جنوب آندرا و تامیل نادا برداشت ها بیش از آنچه در دو سال گذشته دیده شده، پر فشار خواهد بود.

در شمال آندرا برای یک کراپ زمستانی دما به اندازه کافی گرم خواهد بود، به این ترتیب شرایط تا حدودی جبران می شود.

پاوان کومار مالک شرکت بسته بندی Sprint Exports ضمن صحبت در وبینار روز گذشته گفت، کووید-۱۹ و شرایط بازار به این معنیست که مزرعه داران “وارد رقابت ذخیره سازی نشدند”.

«ما انتظار افت ۱۰-۱۵% در تولید را داریم، اما صادرکنندگان به جای میگو بدون سر و با پوست، منتظر محصولات با ارزش افزوده هستند که هم برای صادرکنندگان و هم مزرعه داران مفید خواهد بود.»

کمبود ۶۰۰,۰۰۰ تن تولید میگو؟

چنانچه گفته شد، شرکت CP فودز و رابینز مکینتاش معتقدند پاندمی ویروس کرونا می تواند تولید میگو پرورشی را در ۲۰۲۰ به میزان ۶۰۰,۰۰۰ تن کاهش دهد.

به گفته کارشناسان شرکت کننده در این وبینار کاهش تقاضا متقارن با پاندمی کووید-۱۹ به خدمات غذایی آسیب سختی زد و به این ترتیب افزایش در قیمت ها رخ نمی دهد.

افزایش تولید میگو اکوادور 2020

پیش بینی مکینتاش از CP فودز برای تولید آسیا کاهش ۱۶% تا ۲/۲۴ میلیون تن و کاهش ۱۷% سال-به-سال است. فاکتور اصلی این کاهش کشور هند است که انتظار می رود تولید آن با ۳۱% افت به ۵۳۰,۰۰۰ تن برسد. ۳۰,۰۰۰ تن آن میگو ببری سیاه است. برای چین نیز ۲۰% کاهش در تولید و رسیدن به حجم کلی ۵۰۰,۰۰۰ تن پیش بینی می شود که ۲۰,۰۰۰ تن آن را میگو ببری سیاه تشکیل می دهد.

در بین سایر تولیدکنندگان به گفته مکینتاش، تولید ویتنام با کاهش ۶% به ۵۰۰,۰۰۰ تن می رسد و ۱۰۰,۰۰۰ تن آن به میگو ببری سیاه تعلق دارد. اندونزی نیز ممکن است با ۳% کاهش ۳۱۰,۰۰۰ تن (۳۰,۰۰۰ تن آن میگو ببری سیاه) تولید داشته باشد. برآورد میشود تولید تایلند به ۲۷۰,۰۰۰ تن برسد و این حجم افت ۷% را به همراه خواهد داشت. ۱۰% تولید تایلند میگو ببری سیاه است.

تولید کشورهای قاره آمریکا ۸۱۵,۰۰۰ تن و با کاهش ۱۷% برآورد می شود. اکوادور با فاصله زیاد بزرگ ترین تولیدکننده این منطقه است. برای۲۰۲۰ پیش بینی مکینتاش ۸% کاهش تا ۵۴۰,۰۰۰ تن را نشان می دهد.

آنگل رابیو تحلیگر ارشد داده ها در آرنر باری نیز چشم انداز خود را بیان نمود. در پیش بینی او کاهش ۵-۸% در تولید جهانی گنجانده نشده است.

تولید جهانی میگو پرورشی

افزایش تولید میگو اکوادور 2020

افزایش تولید میگو اکوادور 2020

جف سداکا مدیرعامل سانیوال سیفود یک شرکت توزیع کننده در US تحت مالکیت شرکت چینی Aquatic Products گفت: «سوال واقعی این است که آیا تولید قرار است به اندازه کافی کاهش یابد تا کمبود تقاضا جبران شود؟ از دیدگاه ما، این اتفاق نمی افتد. در ۲۰ یا ۳۰ سال گذشته، عرضه ماده اولیه بازار را هدایت کرده است. شما تصویری روشنی از آنچه اتفاق میافتد دارید، زیرا به نوعی تک بُعدی است… تقاضا به قوت خود باقیست و عرضه رشد می کند، اما نمی دانیم تا چه اندازه.»

سداکا گفت، جدا از کاهش عرضه که در ۲۰۱۳ در نتیجه سندروم مرگ و میر زودهنگام اتفاق افتاد، تولید همیشه رو به رشد است. حالا شرایطی است که عرضه کاهش خواهد داشت اما نه به اندازه تقاضا، بخصوص در بخش خدمات غذایی. چنانچه قبلا نیز گزارش شده، موجودی محصول در چین و US بالاست و چشم انداز تقاضا برای زمستان در اروپا چندان مثبت نیست.

جهت مطالعه بخش اول مقاله بالا بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

کارشناس اکوادوری پیش بینی می کند تولید میگو در ۲۰۲۰ افزایش خواهد داشت، برخلاف روند آسیا (بخش اول)