تازه‌ها

آخرین مطالب

آبزی-پروری-زندان-روسیه

روسیه تصمیم دارد در زندان‌ها تأسیسات تولید سیفود راه‌اندازی کند

آبزی پروری در زندان

آبزی-پروری-زندان-روسیه

سازمان فدرال شیلات روسیه و سازمان زندان‌های این کشور توافقنامه‌ای به امضاء رساندند که طبق آن از زندانیان برای تولید سیفود استفاده می‌شود.

به گفته این دو سازمان، برنامه تولید مواد غذایی انتخاب بیشتری برای سیفود به زندانیان می‌دهد و نیازهای غذایی کسانی که پشت میله‌ها قرار دارند بهتر رفع می‌شود.

این توافق دارای دو زمینه اصلی همکاری است: ساخت تأسیسات تولید و تشکیل ذخیره استراتژیکی غذایی در زندان‌ها برای تضمین دسترسی به سیفود برای زندانیان. در این سند مشخص نشده چه نوع تأسیسات یا چه نوع سیستم تولید در زندان‌ها راه‌اندازی خواهد شد.

سازمان فدرال شیلات در بیاینه‌ای گفت: «مشارکت دادن زندانیان به شکل کار با پرداخت دستمزد، یک وظیفه مهم برای سیستم ندامتگاهی و جامعه مدنی است. کار کردن به زندانیان این امکان را می‌دهد تا به قربانیان خود جریمه پرداخت کنند، بعلاوه مهارت‌های حرفه‌ای و اجتماعی نیز کسب می‌کنند.»

این ابتکار هنگامی مطرح شد که مقامات چینی در اواخر ۲۰۲۰ تصمیم گرفتند واردات سیفود از روسیه را محدود نمایند و دلیل آن ظاهرا محافظت کشورشان از محصولات آلوده به کووید-۱۹ بود. کاهش تجارت روسیه که به دنبال این تصمیم اتفاق افتاد، صنعت سیفود روسیه را وادار کرد مقصدهای تازه‌ای برای محصولاتش جستجو کند.

برنامه‌هایی که هم به ورود به بازارهای جدید خارج از کشور می‌پردازد و هم به افزایش مصرف داخلی، به اندازه‌ای نبود که حجم فروش به چین را جبران کند. این کشور ۶۱% صادرات ۲۰۱۹ روسیه را به خود اختصاص می‌داد. در واکنش به این وضعیت، پارلمان روسیه اوایل امسال موضوع ارسال ماهی بیشتر به مؤسسات دولتی را مطرح نمود.

روسیه دارای ۹۰۰ زندان در انواع مختلف با ۴۷۲,۰۰۰ زندانی است. در سال ۲۰۱۷، مقررات جدید برای تأمین غذای زندانیان وضع شد. آنها حالا فهرست متنوعی از غذاهای تازه و سرشار از مواد غذایی را در اختیار دارند و ماهی یکی از اجزاء الزامی در منو غذاست. در این مقررات جدید پولاک، ناواگا (Navaga) و روغن‌ماهی گونه‌هایی هستند که در زندان‌های روسیه عرضه می‌شوند.

جهت مشاهده سایر مقالات اقتصادی آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید

اقتصاد آبزیان با بتا