تازه‌ها

آخرین مطالب

مصرف آزادماهیان در روسیه

مصرف آزادماهیان در روسیه رو به افزایش است

سالمون، قزل آلا و روسیه

در پنج سال آینده، مصرف سالمون و قزل‌آلا تا ۱۰۰,۰۰۰ تن در سال رشد خواهد کرد.

مصرف آزادماهیان در روسیه

روسیه کشوریست مشتاق مصرف آزادماهیان و در حال حاضر مصرف سالانه آن تقریبا به ۹۰ هزار تن می‌رسد. اما پیش‌بینی می‌شود در پنج سال آینده مصرف سالمون و قزل‌آلا در این کشور به سالانه ۱۰۰ هزار تن افزایش یابد.

هرچند ۸۰% از این ۹۰,۰۰۰ تن از شیلی (محصول منجمد) و جزایر فارو (معمولا محصول تازه) وارد می‌شود. شرکت راشن آکواکالچر با تولید ۱۵-۲۰ هزار تن ماهی تقریبا ۲۰% نیاز بازار داخل را تأمین می‌کند.

در سپتامبر ۲۰۲۱ سازمان فدرال شیلات، اتحادیه ملی شرکت‌های صنعتی آبزی‌پروری و شرکت تکنولوژی آبزی‌پروری AquaMaof قرارداد همکاری در زمینه توسعه پرورش ماهی به امضاء رساندند. سه مزرعه سالمون آتلانتیک با حجم تولید ۱۰,۰۰۰ تن محصول با تمام ظرفیت خود در ۲۰۲۳ آغاز بکار خواهند کرد.

به گفته ایلیا سشتاکف رئیس سازمان فدرال شیلات، رشد انفجاری در پرورش صنعتی سالمون در روسیه اتفاق افتاده است. در پنج سال، حجم تولید تقریبا سه برابر شده و سهم ساختار تولید آبزی‌پروری از ۳۰% گذشته است. به این ترتیب بخش قابل توجهی از واردات با تولید داخل جایگزین شد. این سازمان انتظار دارد در سال‌های پیش رو نیاز بازار روسیه به سالمون و قزل‌آلا با تولید داخل برطرف شود.

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک قزل‌آلا پرورشی بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خوراک قزل‌آلا پرورشی بتا