تازه‌ها

آخرین مطالب

اتلاف-سرمایه-مزارع-میگو-اکوادور

مزارع میگو اکوادور به جای از دست دادن سرمایه، فعالیت را متوقف می کنند

وضعیت صنعت میگو اکوادور

اتلاف-سرمایه-مزارع-میگو-اکوادور

به گفته منابع مختلفی از صنعت میگو اکوادور، بسیاری از مزارع میگو در کشور به دلیل بحران کووید-۱۹ مجبور به تعطیلی یا توقف فعالیت شدند، چرا که هزینه های تولید در حال حاضر از سود مزرعه بیشتر است.

یک تولیدکننده کوچک میگو اکوادور در شهر پدرنالس استان مانابی گفت: «به عنوان یک مثال از بد بودن شرایط می توان گفت، میگویی که قبلا هر پوند ۲.۵۰ دلار به فروش می رسید حالا به ۱.۱۰ دلار رسیده است. در بهترین حالت به ندرت هزینه های تولید را پوشش می دهد.»

او افزود: «بسیاری از تولیدکنندگان کوچک، سقوط و ورشکستگی بیزنس خود را تماشا می کنند. با توجه به اینکه به سختی تقاضا از سایر بازارها وجود دارد، این وضعیت بیش از پیش نگران کننده است.»

اوسوین کرسپو رئیس تعاونی تولیدکننده میگو در شمال مانابی و جنوب اسمرالداس (COOPRACAME) گفت: «این شرایط باعث می شود در سطح کشور موقعیت های شغلی از بین بروند، چرا که با تداوم این وضعیت مزارع بیشتری مجبور به تعطیلی و یا خشک کردن استخرهای خود هستند.»

 

سایز

قیمت

۴۰/۳۰

۳.۱۰ دلار

۵۰/۴۰

۲.۶۰ دلار

۶۰/۵۰

۲.۵۰ دلار

۷۰/۶۰

۲.۵۰ دلار

۸۰/۷۰

۲.۴۰ دلار

۱۰۰/۸۰

۲.۳۰ دلار

۱۲۰/۱۰۰

۲.۱۰ دلار

از ۱ آگوست قیمت میگو اکوادور با سر و با پوست

 

«قیمت ها [از اوایل جولای] تنها ۰.۱۰ دلار افزایش داشتند. این رقم اصلا برای پرورش دهندگان میگو اکوادور کافی نیست. کار ما هنوز در معرض خطر قرار دارد.»

یک واردکننده اروپایی که از اکوادور محصول را خریداری می کند گفت: «قیمت ها به کف رسیده اند و تولیدکنندگان در اکوادور روزهای واقعا دشواری را می گذرانند و نمی توانند هزینه های تولید را پوشش دهند و حتی بدون کسب سود کار کنند».

آخرین قیمت FOB برای میگو HOSO

سایز

قیمت

۶۰/۵۰

۳.۹۰ دلار

۷۰/۶۰

۳.۸۰ دلار

۸۰/۷۰

۳.۷۰ دلار

۱۰۰/۸۰

۳.۳۰تا۳.۴۰ دلار

 

او ادامه داد: «تولیدکنندگانی که هنوز مشغول به کارهستند میگو را زودهنگام برداشت کرده و میگو با سایز کوچک تولید می کنند تا “به سرعت درآمد” داشته باشند. بسیاری از مزرعه داران دیگر که نمی توانند میگوها را تغذیه کنند، در تلاشند هزینه های عملیاتی را تا حد ممکن کاهش دهند.»

تولیدکننده دیگری در این کشور آمریکای لاتین گفت: «در کوتاه مدت ما نمی توانیم شاهد بازگشت سریع شرایط باشیم. وضعیت هر روز سخت تر و سخت تر می شود و آینده بیزنس ما بینهایت مبهم است.»

«ما امیدواریم این وضعیت در سال آینده بهبود پیدا کند و مردم بتوانند به زندگی معمول خود بازگردند و به اندازه قبل از کووید-۱۹ دوباره مصرف میگو را آغاز کنند. در حال حاضر این آرزوی ماست.»

به لحاظ قیمت ها، برخی اعتقاد دارند این وضعیت ممکن است در ماه های آینده تغییر کند و به دلیل وضعیت فعلی، قیمت ها افزایش قابل توجهی را تجربه کنند.

تولیدکننده کوچک دیگری گفت: «در ۵۰ تا ۸۰ روز قیمت ها اوج می گیرند. دلیل آن تولید بسیار اندک حاصل از کمبود تقاضاست. حالا در بسیاری از نقاط در سراسر کشور میگو پرورش نیافته و یا برداشت نمی شود. موجودی بسیار پایین و محصول کمتری برای فروش وجود خواهد داشت که ناچارا قیمت ها را رو به بالا حرکت می دهد.»

بعلاوه دولت اکوادور نیز به دلیل بحران در بازار و اُفت تقاضا “کاهش شدید” در تولید و صادرات را اعلام کرده است.

طبق برآوردهای اتاق ملی آبزی پروری اکوادور، این کشور در تلاش است ۱۱ میلیون پوند یا ۴,۹۹۰ تن میگو اکوادور را در ماه جولای به چین ارسال کند؛ اتحادیه صنعتی این حجم محصول را “غیر-موجود” توصیف می کند.

جهت مشاهده مقالات مرتبط با پرورش میگو روی لینک زیر کلیک نمایید:

پرورش میگو با تکنولوژی پیشرفته چند برابر استخرهای خاکی سود به همراه دارد