تازه‌ها

آخرین مطالب

میگو-اکوادور-مکزیک

مکزیک و اکوادور در تلاش برای پیشتازی در بازار میگو با ارزش افزوده در ایالات متحده

بازار میگو با ارزش افزوده

میگو-اکوادور-مکزیکتولیدکنندگان هر دو کشور در خصوص روند تولید و بازار امسال خوش‌بین هستند.

با وجود تأثیراتی که پاندمی ویروس کرونا روی این صنعت برجای گذاشته، تولید میگو در سراسر ۲۰۲۲ رشد خواهد کرد. هرچند این رشد در کشورهای اصلی تولیدکننده در آمریکای لاتین متفاوت خواهد بود.

اکوادور با بیش از ۱ میلیون تن تولید در سال، جلوتر از قدرت‌های آسیایی مانند ویتنام، هند و یا چین به تولیدکننده اصلی تبدیل خواهد شد. این بیزینس بیش از ۵ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات وارد کشور می‌کند. برای رسیدن به این نقطه به گفته خوزه آنتونیو کامپوسانو رئیس اتاق ملی آبزی‌پروری، پروسه طولانی از ‌”اصلاحات” در سیستم تولید باید به اجرا درآید و تغذیه، مدیریت و تکنولوژی کراپ‌ها بهبود یابد.

طبق داده‌های اتاق ملی آبزی‌پروری بین ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۱، حجم و ارزش تولید به رکورد بی‌سابقه رسید. این صنعت در این دوره ۴,۵۳۹ میلیون دلار صادرات داشت که ۳۴% بالاتر از ۳,۳۹۱ میلیون سال ۲۰۲۰ است. حجم این صادرات نیز بالغ بر ۷۵۷,۰۰۰ تن و ۲۰% بالاتر از ۶۳۲,۰۰۰ تن سال گذشته بود.

مکزیک دومین تولیدکننده بزرگ منطقه بعد از پنج سال رشد که از ۱۶۰,۰۰۰ به ۱۸۰,۰۰۰ تن تولید رسید پیش‌بینی خوش‌بینانه‌ای ارائه می‌دهد و انتظار دارد در سال آینده بین ۸ تا ۱۰ درصد افزایش تولید را تجربه کند.

با وجود این پیش‌بینی مثبت، مکزیک در تولید سخت‌پوستان با کمبود مواجه است و این کشور در نیمه اول سال به واردات ۴۰,۰۰۰ تن محصول متکی بود.

مکزیک و اکوادور برای صادرات میگو بخار‌پز شده، پوست‌کنده و بدون سر به ایالات متحده که مقصد اصلی محصولات با ارزش افزوده است، رقابت می‌کنند.

 

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با پرورش میگو در اکوادور بر روی لینک زیر کلیک نمایید

تداوم افزایش قیمت میگو اکوادور نشان می‌دهد این صنعت دوباره در حال سرپا شدن است