تازه‌ها

آخرین مطالب

کاهش واردات میگو چین

واردات میگو گرم آبی چین در ماه آگوست ۴۹% کاهش داشت

کاهش واردات میگو در آگوست

کاهش واردات میگو چین
یک کارخانه فرآوری در اکوادور

واردات وانامی در چین بعد از مشاهده ویروس کرونا در بسته بندی های وارداتی، در آگوست نسبت به ماه جولای با ۴۹% کاهش به ۲۹,۰۰۰ تن رسید.

بر اساس آمار گمرک چین، این کاهش حجم از کاهش ارزش واردات بیشتر بود. ارزش واردات با کاهش ۵۱% نسبت به جولای به ۱۵۳ میلیون دلار بالغ گشت. میانگین ارزش واحد واردات نیز به کیلویی ۵/۲۸ دلار رسید.

کاهش واردات میگو چین

حجم واردات در مقایسه ماه ژوئن نیز ۶۱% کاهش معادل ۴۶,۰۰۰ تن را تجربه کرد. در مقایسه با آگوست ۲۰۱۹ کاهش سال به سال ۵۴% بود.

هرچند مقامات چینی ویروس کرونا را تنها در سطح بیرونی بسته بندی های وارداتی از اکوادور ردیابی کردند، اما واردات از تمام کشورهای مبدا کاهش تندی داشت.

تعجبی ندارد که واردات از اکوادور با ۵۵% کاهش سال به سال به ۱۶,۵۰۰ تن رسید.

واردات از هند با ۵,۴۰۰ تن، افت شدیدتر ۶۷% سال به سال را تجربه کرد. دلیل آن می تواند درگیری های مرزی بین هند و چین در خصوص منطقه مورد مناقشه در هیمالیا باشد. به گفته منابع صنعتی، در پی این درگیری گمرک چین مراحل کار برای کانتینرهای میگو را با تأخیر انجام می دهد.

 

در این بین واردات چین از ویتنام و تایلند به ترتیب با کاهش ۵۵% و ۵۳% به ۱,۶۰۰ و ۹۰۰ تن رسید.

از سوی دیگر صنعت میگو ونزوئلا، رکورد صادرات ماهانه به چین را با ۱,۷۰۰ تن به ارزش ۶ میلیون دلار جشن گرفت. این رقم ونزوئلا را به لحاظ سهم بازار و برحسب حجم، در رتبه سوم قرار می دهد. میانگین ارزش واحد میگو ونزوئلا کیلویی ۳/۶۲ دلار بود که برحسب دلار در هر کیلوگرم از میگو اکوادور ارزان تر است.

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با تجارت میگو به لینک زیر مراجعه نمایید:

تحلیل های جهانی میگو