تازه‌ها

آخرین مطالب

میگو-اکوادور-قیمت-پایین

با وجود رشد اندک، قیمت میگو اکوادور در پایین ترین سطح در جهان است

میگو اکوادور

میگو-اکوادور-قیمت-پایین
یک کارخانه فرآوری میگو در اکوادور

 

تعدادی از تولیدکنندگان کوچک میگو در این کشور آمریکا لاتین گفتند، قیمت میگو اکوادور در اواخر جولای به پایین ترین سطح خود رسید و در هفته های اول آگوست در همان سطح باقی ماند، که حالا ارزان ترین قیمت در جهان محسوب می شود.

به گفته یک منبع صنعتی در بخش میگو اکوادور، ۱۰ آگوست قیمت سر مزرعه با اندکی افزایش برای هر کیلو به این ترتیب بود: ۳.۲۰ دلار برای سایز ۳۰/۴۰، ۳.۰۰ دلار برای سایز ۴۰/۵۰، ۲.۷۰ دلار برای سایز ۵۰/۶۰، ۲.۶۰ دلار برای سایز ۶۰/۷۰ و ۲.۴۰ دلار برای سایز ۷۰/۸۰. این قیمت  ها نسبت به هفته قبل ۰.۱۰ و ۰.۲۰ دلار افزایش را نشان می دهند.

در همان روز چین ممنوعیت واردات از شرکت Santa Priscila بزرگ ترین صادرکننده میگو اکوادور را لغو کرد. این شرکت یکی از سه تولیدکننده بزرگ در اکوادور است که دارای مجوز صادرات به چین بوده و مجوز آنها از ۱۰ جولای به حالت تعلیق درآمده بود.

کاربری در فیسبوک در خصوص اجلاس مزرعه داران میگو اکوادور در بخش کامنت ها نوشت:  «شما می توانید انتظار داشته باشید که از حالا به بعد قیمت ها افزایش پیدا کنند، چرا که به همین دلیل روند کاهشی در پیش گرفته بودند.»

«این، به همراه افزایش قیمت خبر خوبی خواهد بود. ما [تولیدکنندگان کوچک] همچنان به انتظار معجزه می مانیم.»

به گفته یک تولیدکننده کوچک اکوادوری که نخواست نامش فاش شود، با وجود این افزایش اندک، قیمت ها همچنان  “پایین تر از” قیمت کشورهای رقیب است.

از ۲۷ جولای قیمت میگو با سر و با پوست (HOSO) سر مزرعه کیلویی ۳.۱۰ دلار برای سایز ۲۰/۳۰، ۲.۶۰ دلار برای سایز ۳۰/۴۰، ۲.۵۰ دلار برای سایز ۴۰/۵۰، ۲.۵۰ دلار برای سایز ۵۰/۶۰، ۲.۳۰ دلار برای سایز ۶۰/۷۰ و ۷۰/۸۰، ۲.۱۰ دلار برای سایز ۸۰/۱۰۰ و ۲.۰۰ دلار برای سایز ۱۰۰/۱۲۰ بود.

او افزود: «قیمت ها تاکنون در همین سطح باقی مانده و در همین شرایط عرضه و تقاضا در جهان، میگو اکوادور در مقایسه با هند، تایلند و یا ویتنام بسیار ارزان تر است.»

تولیدکننده دیگری گفت: «بیزنس ما در آستانه فروپاشی است و ما نمی دانیم چگونه از مخمصه ای که در آن گرفتار هستیم خلاص شویم. قیمت ها هنوز ضعیفند و این افزایش برای ما نسبتا ناچیز است.»

 

میگو-اکوادور-قیمت-پایین

تمرکز اکوادور بر روی بازارهای جدید

به گفته تولیدکنندگان، صنعت میگو اکوادور در  “برهه حساسی از تاریخ خود” قرار دارد، که در آن قیمت های فروش زیر هزینه تولید است و به طور خاص بلاتکلیفی زیادی برای آنها ایجاد می کند.

«ما عادت کرده ایم به راحتی میگو HOSO را به بازار مصرف انبوه چین بفروشیم و از بقیه بازارهای بالقوه غافل شدیم. از حالا به بعد باید مقدار فروش را در US و اروپا حفظ کنیم و در عین حال به سراغ بازارهای جدیدی برویم که میگو اکوادور در آنها قوی ظاهر نشده است.

اکوادور کشوری نیست که مصرف داخلی میگو در آن چشمگیر باشد، پس این صنعت وابستگی زیادی به صادرات دارد. بنابراین، باید با استراتژی های غیرشفاف برای حفظ منافع ملی در بازارهای پر تکاپو رقابت کنیم و به دنبال راه های تازه ای برای دوام آوردن در این بیزنس بگردیم.»

در این چارچوب، قبلا در سایت گزارش داده بودیم که فروشندگان اکوادوری از مسیر غیرمستقیم به US صادرات دارند.. این کشور از ماه ژوئن دومین خریدار محصول اکوادور است.

طبق اعلام اتاق ملی آبزی پروری اکوادور، در ماه ژوئن اکوادور ۱۱,۲۸۵ تن محصول به EU صادر نمود و این رقم نسبت به آمار ماه می ۵۳% افزایش را نشان می دهد.

صادرات به چین در همین دوره با کاهش ۵۰% به ۲۷,۰۸۱ تن رسید و این امر در نمودار زیر نشان داده شده است. بعلاوه، طبق پیش بینی های بعمل آمده این کشور در ماه جولای در مسیر ارسال ۱۱ میلیون پوند (۴,۹۹۰ تن) میگو به چین است.

میگو-اکوادور-قیمت-پایین

 

جهت مشاهده مقالات مرتبط با پرورش میگو در اکوادور روی لینک زیر کلیک نمایید:

مزارع میگو اکوادور به جای از دست دادن سرمایه، فعالیت را متوقف می کنند