تازه‌ها

آخرین مطالب

صادرات میگو اکوادور به اسپانیا در H1 رشد ۱۶% داشت

 

میگو اکوادورغرفه میگو اکوادور در نمایشگاه Conxemar 2021

 

به گفته خوزه کامپوسانو رئیس اتاق ملی آبزی‌پروری (CNA) حجم واردات میگو اکوادور در اسپانیا در فاصله ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۱ رشد ۱۶% سال-به-سال را تجربه کرد. به این ترتیب این کشور به سومین بازار مهم صادراتی آمریکای لاتین تبدیل شد.

به طور کلی، اکوادور در این بازه ۲۵,۴۰۵ تن میگو را به ارزش ۱۱۶/۲ میلیون دلار به اسپانیا صادر کرد و رشد ۶% ارزش را به ثبت رساند که در نمودار زیر نشان داده شده است.

کامپوسانو در نمایشگاه Conxemar 2021 که ۵-۷ اکتبر در شهر ویگو اسپانیا برگزار شد گفت: «در ۲۰۲۰، اسپانیا با بیش از ۴۷,۰۰۰ تن به ارزش ۲۴۵ میلیون دلار سومین مقصد مهم صادرات میگو ما بود. حجم صادرات به این کشور ۷% کل صادرات ما را تشکیل می‌دهد.»

او در خصوص مبادلات سال ۲۰۲۰ افزود: «به لحاظ صادرات به EU، اسپانیا مقصد مهم صادراتی ما محسوب می‌شود و ۳۷% کل صادرات ما به این بازار را به خود اختصاص می‌دهد. فرانسه (۲۹%) و ایتالیا (۱۹%) در رتبه‌های بعدی قرار دارند. امروزه می‌توانیم با افتخار بگوییم اکوادور عرضه‌کننده اصلی میگو به اسپانیاست.»

طبق آخرین داده‌های منتشر شده از سوی CNA، صادرات میگو به اسپانیا بین ژانویه تا آگوست امسال- با حجم ۳۹,۲۲۹ تن و به ارزش ۱۹۱/۳ میلیون دلار- ۳۲% کل صادرات این محصول به EU بود.

میگو اکوادورمیگو اکوادور

انتظار رشد خوب بازار میگو

اکوادور به پشتوانه این داده‌ها انتظار دارد شاهد رشد بیشتری در اسپانیا باشد و قراردادهای جدید تجاری با سایر کشورهای EU و روسیه منعقد سازد. صادرات اکوادور در ۲۰۲۰ به این کشورها با بیش از ۱۴,۰۰۰ تن رشد ۶۰% سال به سال را تجربه کرد.

کامپوسانو ادامه داد: «ما در راستای یکپارچگی تجاری بیشتر با شرکای مهم در کشورمان فعالیت خود را ادامه می‌دهیم؛ شرکایی که بازارهای آنها پتانسیل زیادی برای رشد صادرات غیرنفتی ما دارند.»

چنانچه در گذشته هم گفته شد، پاندمی به طرق مختلف به تمام فعالان در زنجیره تولید میگو آسیب زد. بدون شک این شرایط با رشد هزینه‌های پرواز در سطح جهان از اواسط ۲۰۲۰ و روند تند آن در ۲۰۲۱ مستقیما قیمت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

کامپوسانو در حساب توییتری خود گفت: «این افزایش هزینه‌های تولید و صادرات تداوم داشت و توان رقابتی ما را کاهش داد. صنعت میگو، صید، کاکائو و موز گردهم آمدند تا این تأثیرات و تمام اقدامات بالقوه را مورد بازبینی قرار دهند.»

به گفته منابع صنعتی، به دلیل کمبود کانتینر و مواد بسته‌بندی صادرات میگو و سایر محصولات سیفود به اروپا و فروش پایین‌دست محصول همچنان به کُندی در جریان است. سرعت پایین‌تر عملیات‌های لجستیکی در پشتیبانی از قیمت‌ها دخیل است.

مدیر یک شرکت واردکننده اسپانیایی یادآور شد: «وضعیت بهت‌آوری است. کمبود کانتینر خالی صادرکنندگان را وادار ساخته تا مسیرهای دیگری را برای صادرات جستجو کنند و این امر هزینه‌های بیشتری را به عملیات لجستیکی اضافه می‌کند.»

جهت مشاهده سایر مقالات اقتصادی آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید

اقتصاد آبزیان با بتا