تازه‌ها

آخرین مطالب

سیفود-اسکاتلند-و-خاورمیانه-2

سالمون اسکاتلندی در یمن؟ سازمان سیفود اسکاتلند در حال گفتگو با فرودگاه ادینبورگ برای پروازهای مستقیم به خاورمیانه است

سیفود، اسکاتلند و خاورمیانه

اسکاتلند در فشار حاصل از برگزیت به بازار سیفود خاورمیانه چشم دارد.

سیفود-اسکاتلند-و-خاورمیانه

طبق گزارشی در نشریه عربین بیزینس سازمان سیفود اسکاتلند- یک نهاد دولتی با هدف تقویت تجارت- در حال گفتگو با فرودگاه ادینبورگ است تا پروازهای بین اسکاتلند و کشورهای حوزه خلیج فارس مانند امارات و قطر افزایش یابد.

این خبر از آنجا منتشر شده که تولیدکنندگان اسکاتلندی به عنوان بخشی از رشد پسا-برگزیت به دنبال تنوع دادن به بازارهای صادرات خارج از EU و در مناطقی مانند خاورمیانه هستند.

طبق آمار دولت بریتانیا، در ۲۰۲۰ صادرات سیفود اسکاتلندی به امارات بالغ بر ۳/۴۰ میلیون پوند بود و این رقم پایین تر از ۶/۲۱ میلیون پوند قبل از پاندمی در ۲۰۱۹ است.

فرودگاه هیترو

در حال حاضر تقریبا تمام محصول سالمون از اسکاتلند با کامیون به انگلیس حمل شده و آنجا از طریق فرودگاه هیترو ارسال می‌شود. با حمل بیش از ۵۰,۰۰۰ تن سالمون تازه در سال، ماهی به لحاظ وزن بیشترین صادرات این فرودگاه را به خود اختصاص می‌دهد.

تصمیم برای ارسال ماهی از ادینبورگ قیمت حمل و نقل را کاهش داده و کیفیت محصولی که به خاورمیانه می‌رسد را بهبود می‌بخشد.

کلر مک‌دوگال رئیس بازاریابی تجاری آمریکای شمالی، بریتانیا و خاورمیانه در سیفود اسکاتلند به نشریه عربین بیزینس گفت: «فرصت خوبی برای رشد ارتباطات و بهبود فرصت‌های تجاری برای صادرات سیفود به خلیج وجود دارد. برای این محصول تقاضای منطقه‌ای مشاهده می‌شود و شف‌های محلی به سیفود اسکاتلندی علاقه دارند. فقط کافیست محصول را به آنجا برسانیم.»

فرصت‌های برگزیت

مک‌دوگال افزود: «برگزیت تأثیر زیادی روی صنعت سیفود داشته است. اسکاتلند ۸۰ درصد سیفود پرورشی و وحشی خود را صادر می‌کند. بخش عمده آن وارد اروپا می‌شد. حالا زمان دشواری برای این صنعت است، زیرا ماهی یک محصول بسیار فاسد شدنی بوده و از زمان برگزیت، صادرات آن به EU پیچیده‌تر شده است.

امارات به طور خاص یک بازار رو به رشد است و ما روی آن متمرکز شده‌ایم. به این ترتیب آمار صادرات ما رشد خواهد کرد. برگزیت به افزایش مستقیم فروش محصول به امارات کمک کرده است.»

سازمان سیفود اسکاتلند که دارای یک دفتر اختصاصی در دبی است، مستقیما با شرکت‌های اماراتی همکاری می‌کند تا فواید غذایی و کیفی سیفود اسکاتلندی را تبلیغ کنند. این سازمان تجاری در حال تحقیقات بازاریابی روی عادت‌های غذا خوردن مردم منطقه است و اطلاعات به دست آمده را با اعضاء خود به اشتراک می‌گذارد.

سیفود-اسکاتلند-و-خاورمیانهکلر مک‌دوگال، رئیس بازاریابی تجاری آمریکای شمالی، بریتانیا و خاورمیانه در سازمان سیفود اسکاتلند.

جهت مشاهده سایر مقالات اقتصادی آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید

اقتصاد آبزیان با بتا