تازه‌ها

آخرین مطالب

شرکت ریوفریو اولین سری ماهیان خاویاری بلوگا را تکثیر می‌کند تا پرطرفدارترین خاویار جهان را تولید کند

خاویار، بلوگا و ریوفریو

شرکت تولید خاویار ریوفریو مأموریتی برای خود تعیین کرده است مبنی بر بازیابی این گونه برای رودخانه‌های شبه جزیره ایبری.

ریوفریو-خاویار-بلوگا

گروهی از بیولوژیست‌ها و دامپزشکان شرکت موفق شدند ماهی خاویاری بلوگا را در اسارت تکثیر کنند. این دستاورد یک نقطه عطف در تاریخ شرکت و همچنین برای این گونه محسوب می‌شود که در طبیعت در آستانه انقراض قرار دارد. خاویار آن نیز پرطرفدارترین محصول در سراسر جهان است.

ماهی مولد که بیش از ۲۰ سال سن و حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد از مزرعه آبزی‌پروری شرکت هیسپاروز در استان سویل تهیه می‌شود. خرید ماهیان بلوگا و آسترا بیش از نیم میلیون یورو هزینه داشت. هدف از این کار بازیابی چرخه زندگی ماهیان خاویاری مشابه زندگی آنها در رودخانه‌های شبه جزیره ایبری از جمله رود گوادالکیبیر است.

ماهی بعد از سازگاری موفقیت‌آمیز در آب‌های بکر شهر کوهستانی لوخا برای تولیدمثل آماده می‌شود. بیولوژیست‌های شرکت در یک پروسه تولیدمثل مصنوعی بارورترین تخم‌ها و اسپرم‌ها را جمع‌آوری کردند.

این ماهی با خوراک ارگانیک تغذیه می‌شود. هنگامی که به ۱۵ سالگی می‌رسند، در یک فرآیند فراصوتی نرها و ماده‌ها متمایز می‌‌شوند. سپس از ۲۰ تا ۲۵ سالگی می‌توانند خاویار مرغوب بلوگا را تولید کنند.

کارلوس کادناس مدیرعامل شرکت این موفقیت را جشن گرفته و یادآور شد، توانایی تکثیر گونه بلوگا در اسارت بعلاوه یک مسیر تازه در بیزینس، مأموریت بازیابی چرخه زندگی ماهیان خاویاری را مشابه زندگی آنها در شبه‌جزیره ایبری به سرانجام می‌رساند. او خاطرنشان کرد: «این موفقیت یعنی جبران خسارت‌هایی که بعد از سیل سال ۲۰۱۸ وارد شد و در نتیجه آن ۱۱,۰۰۰ ماهی از بین رفت.»

جهت مشاهده سایر مقالات اقتصادی آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید

اقتصاد آبزیان با بتا