تازه‌ها

آخرین مطالب

صادرات-قزل‌آلا-پرو

صادرات قزل‌آلا رنگین‌کمان پرو تا سپتامبر رشد داشت

تولید قزل‌آلا پرو 

پرو با در اختیار داشتن ۳ درصد بازار در جایگاه هفتم تولیدکنندگان قزل‌آلا رنگین‌کمان جهان قرار دارد.

صادرات-قزل‌آلا-پرو

طبق گزارش ها، صادرات قزل‌آلا پرو تا ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته با ۱۸/۶% رشد به ۳۱/۳ میلیون دلار رسید.

این روند برخلاف سال ۲۰۲۰ است که نسبت به سال قبل از آن ۱% کاهش داشت و ارزش آن به ۳۷/۷ میلیون دلار رسید.

برحسب نوع محصول صادراتی، فیله با ۳۵/۱ میلیون دلار در جایگاه برجسته‌ای قرار دارد که ۲۲/۵ میلیون دلار آن به محصول منجمد و ۱۱/۹ میلیون آن به فیله تازه اختصاص دارد. قزل‌ آلا کامل نیز به صورت منجمد به ارزش ۲/۶ میلیون دلار صادر شد.

سه شرکت اصلی صادراتی وجود دارد: شرکت مار اندینو پرو با ۱۷/۵ میلیون دلار و ۴۶/۴% کل صادرات، آندین تراوت با ۲۷/۶% کل صادرات و پیسیفاکتوریاس با ۲۳/۷% صادرات. این شرکت‌ها ۱۳ بازار هدف را تأمین می‌کنند.

با وجود داده‌های ایستا، صادرات قزل‌ آلا پرو یک روند انبساطی را نشان می‌دهد. طبق گزارش فوق، بین ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ ارقام صادرات با میانگین سالانه ۱۷/۲% رشد داشتند. عامل اصلی این رشد، محصول فیله قزل‌آلا بود که ۲۳/۱% افزایش داشت.

مقصد اصلی صادرات پرو، ایالات متحده با ۲۱/۵ میلیون دلار است که ۵۷/۲% بازار صادرات پرو را تشکیل می‌دهد. آسیا در رتبه بعدی با ۳۴/۸% بیشترین رشد صادرات را تجربه کرد و ۸% کل بازار نیز به اروپا اختصاص دارد.

در سطح کشوری، منطقه اصلی صادراتی شهر لیما با ۳۵/۷% کل و ۱۳/۵ میلیون دلار بود. بعد از آن شهر اوئانکاولیکا با ۲۴/۶% و ۹/۲ میلیون دلار و خونین با ۲۲/۷% و ۸/۶ میلیون دلار قرار دارند. مسیرهای ارسال قزل‌ آلا به طور عمده از طریق دریا (۶۶/۵%) و بعد حمل و نقل هوایی (۳۱/۷%) و جاده‌ای (۱/۸%) بود.

طبق داده‌های وزارت تولید، هرچند صادرات محصول نهایی بخش مهمی از تجارت را تشکیل می‌دهد، اما در ۲۰۲۰، در مجموع ۵۴,۰۰۰ تن قزل‌آلا در ۲,۸۰۰ شرکت با منابع محدود و شرکتهای کوچک و متوسط تولید و در کشور توزیع شد. به این ترتیب قزل‌آلا محصولی با مصرف بالا در بازار داخل است.

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک قزل آلا پرورشی بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خوراک قزل آلا پرورشی بتا