تازه‌ها

آخرین مطالب

میگو گیاهی آلمان

تولیدکنندگان میگو گیاهی در آلمان به دنبال جذب سرمایه در برنامه تلویزیونی

شرکت آلمانی هپی اوشن فودز که توسط دو دوست تأسیس شده به جای میگو واقعی میگو گیاهی عرضه می‌کند.

میگو گیاهی آلمان

نوع دیگری از میگو

شهر مونیخ به عنوان قطب سیفود و غذاهای خوشمزه دریایی شناخته نمی‌شود. به هر حال این شهر که مرکز باواریاست از دریا دور است. اما جولیان هالت و رابین دروموند می‌گویند، این موضوع اصلا مهم نیست و با این تفکر بیزینس میگو را آغاز کردند.

شرکت آنها به جای میگو واقعی یک محصول گیاهی به هپی اوشن شریمپ می‌فروشد.

زمینه، ایده و چشم‌انداز آنها بسیار ساده توضیح داده می‌شود: به گفته کارشناسان، خوردن گیاهان به جای حیوانات یک روش مؤثر برای نجات اقلیم و محافظت از سیاره است.

در خصوص آبزیان دریایی، این واقعیت وجود دارد که صید بی‌رویه اقیانوس‌ها را تهدید می‌کند. این یعنی آبزیان به جای آنکه بیشتر تولید شوند، بیشتر صید می‌شوند.

به گفته WWF، بیش از یک سوم گونه‌های خوراکی ماهی تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، ۶۰% تمام ذخایر “به شدت تهی شده” قلمداد می‌شوند.

این وضعیت برای میگو هم مصداق دارد: اگر میگو در حیات وحش صید شود، معمولا این کار با حجم زیادی صید ناخواسته همراه است.

به گفته WWF، ۴۰ میلیون تن از آبزیان هر سال به واسطه صید ناخواسته از بین می‌روند.

در آبزی‌پروری میگو، استفاده از آنتی‌بیوتیک اغلب اجتناب‌ناپذیر است و در بسیاری از موارد محیط پرورش نیز آسیب می‌بیند.

به طور خلاصه، هالت و دروموند معتقدند در خصوص میگو همیشه موضوعاتی اخلاقی مطرح است. به همین دلیل آنها با راه‌اندازی شرکت هپی اوشن فودز در ۲۰۲۰ تصمیم گرفتند میگو گیاهی تولید کنند.

جولیان هالت توضیح می‌دهد: «میگو ما با مواد ۱۰۰% گیاهی ساخته می‌شود، عمدتا جلبک، سویا و عصاره نمک دریا.»

ترکیبی از روغن‌ها، ادویه‌ها، طعم‌دهنده‌ها به یک توده گیاهی جلبکی طعم میگو می‌دهد. تولیدکنندگان هپی اوشن فودز، میگو گیاهی خود را شکل به نیم دایره هلالی تولید می‌کنند تا شبیه میگو آماده برای طبخ باشد.

در حال حاضر جایگزین‌های زیادی برای محصولات گوشتی مانند جایرو (گوشت بریان به سیخ عمودی) و مرغ در آلمان وجود دارد. جایگزین پروتئین شیر چه به صورت نوشیدنی یا ماست و یا پنیر گیاهی نیز مدت‌هاست موضوع بحث است.

جذب سرمایه در برنامه “لانه شیر”

هپی اوشن فودز برای مرحله بعدی توسعه خود به سرمایه تازه‌ای نیاز دارد. این طرفدار محافظت از دریا در مونیخ می‌گوید تولید میگو تازه آغاز کار است. در مرحله بعدی آنها می‌خواهند محصولات گیاهی دیگر برای جایگزینی ماهی تون و سالمون ارائه دهند. به همین دلیل در برنامه Vox به نام “لانه شیر” آنها درخواست سرمایه‌گذاری کردند.

پیشنهاد آنها برای ۱۰ درصد سهام شرکت ۳۰۰,۰۰۰ یورو است. با این محاسبه ارزش شرکت سه میلیون یورو برآورد می‌شود.

جولیان هالت ۳۲ ساله در رشته مدیریت بین‌المللی و رابین دروموند ۲۸ ساله در رشته مدیریت رسانه تحصیل کرده‌اند. این دو نفر در هپی اوشن فودز سیفودی ارائه می‌دهند که به لحاظ ظاهر، مزه و بافت هیچ چیز از محصول واقعی کم ندارد.

جولیان هالت توضیح می‌دهد: «ما مشتاق غواصی و موج‌سواری هستیم و دنیا را با تخته موج‌سواری سفر کردیم.» رابین دروموند نیز می‌گوید: «ابتدا در هاوایی موج سواری کردم، تعدادی از اقوام من آنجا زندگی می‌کنند. عموی من موج‌سوارحرفه‌ای است و این کار را به من یاد داد.»

آنها می‌دانند اقیانوس‌های جهان چقدر باارزشند، اما مردم در قبال اقیانوس‌ها رفتار صحیحی ندارند. جولیان می‌گوید: «به دلیل انتشار CO۲ اقیانوس‌ها بیش از حد اسیدی شده‌اند، همچنین با میکرو پلاستیک‌ها نیز آلوده شده و به شکل بی‌رحمانه‌ای مورد صید بی‌رویه قرار گرفته‌اند.» تقریبا تمام گونه‌هایی که مورد بهره‌برداری تجاری قرار گرفته‌اند، در معرض خطر بالایی قرار دارند.

این ایده در تعطیلات ۲۰۱۹ به ذهن هالت رسید. «من در حال قدم زدن در ساحل به دور از مناطق توریستی بودم. از دیدن مقدار زیادی زباله در ساحل شوکه شدم.»

به گفته او، ۳۳% ذخایر ماهی قبلا مورد صید بی‌رویه قرار گرفته است. «من تصمیم گرفتم برای این مشکل کاری انجام دهم. پس با دوستم رابین دروموند همکاری کرده و شرکت را تأسیس کردیم.»

در یک نمایشگاه آنها سه نوع محصول مختلف را ارائه دادند محصول طبیعی، گیاهی و کرانچی. میگو گیاهی هنوز در خرده‌فروشی‌ها در دسترس نیست. طبق آنچه در نمایشگاه دیده شد، قیمت هر بسته محصول (دارای ۱۸ قطعه) ۶/۹۹ یورو است.

 

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک میگو پرورشی بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خوراک میگو پرورشی بتا