تازه‌ها

آخرین مطالب

ممنوعیت-واردات-قزل‌آلا

توقف ورود ماهیان غیربومی قزل‌آلا رنگین‌کمان و قزل‌آلا قهوه‌ای

توقف واردات قزل‌آلا غیر بومی

وزارت محیط‌ زیست بخشنامه اروپا در زمینه توقف ورود ماهیان غیربومی قزل‌آلا رنگین‌کمان و قزل‌آلا قهوه‌ای را به اجرا درمی‌آورد. وضعیت صید در گرانادا بحرانیست. این استان به دنبال راه برون‌رفت ازین بحران است.

ممنوعیت-واردات-قزل‌آلا

ژوئن ماهی بود که هر ساله این استان ماهیان قزل‌آلا را در رودها و دریاچه‌هایی که از آلپ سرچشمه می‌گیرند رها می‌کرد. ذخیره‌سازی ماهی توسط پلیس حیات وحش استان گرانادا عملیاتی می‌شد. این عملیات امسال بعد از تخم‌ریزی ماهیان در ماه فوریه گذشته متوقف شد. دلیل آن مقررات وزارت محیط‌زیست است که ورود ماهیان غیربومی را برای ازدیاد جمعیت در رودخانه‌ها، نهرها، کانال‌ها و آبرهه‌ها ممنوع اعلام کرده است. صدور این بخشنامه اروپا به چند سال قبل برمی‌گردد اما از آوریل ۲۰۲۰ به شکل محدودکننده به اجرا درآمد. طبق این بخشنامه ورود ماهیان غیربومی برای اجتناب از ایجاد “آلودگی ژنتیکی” در طی تولیدمثل با گونه‌های بومی به شکل طبیعی ممنوع می‌شود.

این مقررات کار را برای تولیدکنندگان در مزارع ماهی قزل‌آلا نیز دشوار می‌سازد. این استان هر ساله تقریبا ۲۵۰,۰۰۰ قطعه قزل‌آلا قهوه‌ای کوچک (بین ۴ تا ۶ سانتیمتر) را از تولیدکنندگان خریداری می‌کرد. البته در نتیجه این اقدام کمبود قابل توجه ماهی در دره‌ها و دریاچه‌ها رخ می‌دهد و مشکلاتی را برای برگزاری منظم ورزش ماهیگیری و صید تفریحی در سطح اقتصادی و گردشگری بوجود می‌آورد. برای حل این مشکل احتمالا ورود تنها گونه استریل قزل‌آلا رنگین‌کمان مورد بررسی قرار می‌گیرد و از وزارتخانه درخواست شده تا برای حفظ فصل صید و یافتن سایر راه‌حل‌ها تلاش کند.

اخبار مرتبط با ماهی قزل آلا پرورشی را از طریق لینک زیر دنبال نمایید:

بتا و قزل آلا