تازه‌ها

آخرین مطالب

برچسب‌گذاری تقلبی، هنوز مشکلی بزرگ در کانادا

برچسب‌گذاری محصولات دریایی

در ۲۰۱۹، دولت کانادا متعهد به مبارزه با تقلب در برچسب‌گذاری محصولات دریایی شد، اما بعد از دو سال این مشکل همچنان به قوت خود باقیست.

برچسب‌گذاری-محصولات-دریایی

آخرین بررسی از سوی سازمان اوشنا کانادا در خصوص تقلب در محصولات ماهی، به عنوان بخشی از مطالعه جامع چند ملیتی روی تست‌های DNA در کانادا نشان داد ۴۶% نمونه‌های تست شده در رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی در چهار شهر بزرگ کانادا دارای برچسب‌گذاری تقلبی هستند. این یافته‌ها بار دیگر ثابت می‌کنند کانادا با یک مشکل اساسی روبروست که مردم کانادا، صیادان درستکار، اکوسیستم اقیانوس و اقتصاد سیفود را در معرض خطر قرار می‌دهد.

مردم کانادا طرفداران سرسخت قابلیت ردیابی سیفود هستند و از دولت می‌خواهند در اینباره اقدام کند. یک بررسی نشان داد ۸۷% مردم کانادا نگران خرید سیفود با برچسب‌گذاری تقلبی هستند، این رقم بالاتر از ۷۶% سال ۲۰۲۰ است. ۸۶% مردم نیز نگران عدم موفقیت دولت در ارتباط با برچسب‌گذاری تقلبی سیفود و صید غیرقانونی در کانادا می‌باشند.

تعهد دولت به اجرای سیستم‌های قابلیت ردیابی از “قایق تا بشقاب” در سال ۲۰۱۹ یک قدم بزرگ در مسیر صحیح بود. اگر این تعهد به اجرا درآید می‌تواند کانادا را در مسیر هماهنگ با بهترین روش‌های جهانی قرار دهد و ایجاد زنجیره‌های شفاف‌تری در عرضه سیفود را تضمین کند. حالا تقریبا دو سال بعد، می‌بینیم که دولت نتوانسته یک برنامه مؤثر را پیاده‌سازی کند. تا زمانی که این اتفاق نیافتد، هیچ تضمینی وجود ندارد که ماهی مورد مصرف مردم کانادا سالم، قانونی و با برچسب‌گذاری صحیح خواهد بود.

در US، EU و ژاپن قوانین سخت‌تری نسبت به کانادا برای برچسب‌گذاری وجود دارد. هنگام طراحی یک سیستم قابلیت ردیابی، این کشورها می‌توانند به عنوان الگو مدنظر قرار بگیرند.

جهت مشاهده سایر مقالات اقتصادی آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید

اقتصاد آبزیان با بتا