تازه‌ها

آخرین مطالب

آبزی پروری در آلمان

آلمان ، آبزی پروری ، سال نو

در بسیاری از خانواده های آلمانی ماهی در فهرست غذاهای سال نو قرار دارد، چه به شکل دودی درون دیس غذا و یا به شکل کپور سنتی سال نو درون فر. از آنجا که این غذا در این منطقه در حال حاضر با تقاضای بالایی روبروست، جالب است نگاهی دقیق تر به ساختار تولید ماهی در آلمان بیاندازیم.
هرچند حجم زیادی از آبزیان مصرفی در آلمان وارداتیست، اما در سراسر کشور علاوه بر صید در آبهای درون مرزی، در بسیاری از مزارع ماهی پرورش می دهند.آبزی پروری در آلمان به شکل مرسوم با مدیریت سنتی استخر کپور و پرورش قزل آلا تعریف می شود.

قزل آلا و کپور معمولی هنوز مهم ترین گونه ها بوده و قزل آلا سالمون، آزاد قطبی (Char) آلزاسی و مارماهی اروپایی در رتبه های بعدی قرار دارند. طبق اعلام دفتر آمار فدرال، در سال ۲۰۱۸ تقریبا ۲,۶۰۰ بیزنس آبزی پروری در سراسر آلمان وجود دارد که حدود ۱۸,۱۰۰ تن ماهی تولید می کنند.

۸۴% این حجم به پنج گونه اصلی تعلق دارد که در نمودار زیر فهرست شده است. نمودار زیر به غیر از سهم هر گونه در کل، نمایی از مکان دقیق تولید هر گونه را نیز نشان می دهد:

آبزی-پروری-در-آلمان

 

با نگاهی به سهم هر منطقه طبق آمار ایالت ها فدرال، بایرن با فاصله زیاد پیشتاز تولید ماهی در آبزی پروری بوده و ۲۹% کل تولید ماهی پرورشی این پنج گونه اصلی را در سراسر آلمان به خود اختصاص می دهد. بایرن به طور ویژه سهم زیادی در کپور و قزل آلا رنگین کمان دارد و ۴۰% کل تولید کپور و یک چهارم تولید قزل آلا را در اختیار دارد.

بعلاوه ۴۳% آزاد قطبی الزاسی در بایرن پرورش می یابد. بادن-وورتمبرگ در بین ایالت های فدرال در رتبه دوم تولیدکننده آبزی پروری است و نیدرزاکسن و زاکسن در رده های بعدی قرار دارند. در مجموع ۷۵% کل تولید ماهی این پنج گونه اصلی به این چهار ایالت تعلق دارد.

در بادن-وورتمبرگ گونه اصلی پرورشی قزل آلا رنگین کمان (۳۱% تولید داخل، و بیشترین سهم این ماهی در یک ایالت فدرال) و آزاد قطبی آلزاسی (۴۳%) است. این ایالت مرکز بیشترین تولید قزل آلا رنگین کمان در آلمان محسوب می شود. ۱,۲۰۰ تن مارماهی در نیدرزاکسن تولید می شود. حجم بالایی از قزل آلا سالمون معادل ۴۱% کل تولید در آلمان در نیدرزاکسن پرورش می یابد.

تولید کپور در حجم نسبتا بالا در زاکسن و بعد در براندنبورگ اتفاق می افتد. در ایالت های نوردراین-وستفالن، تورینگن، هسن، راینلاند-فالتس و زاکسن-آنهالت تولید آبزی پروری عمدتا روی قزل آلا رنگین کمان متمرکز است. در شهرهای برلین، هامبورگ و برمن تولید هیچ کدام از این گونه ها به ثبت نرسیده است.

در نیدرزاکسن مارماهی و قزل آلا سالمون بیشتر در منو شام شب عید دیده می شود. ساکنان بایرن و زاکسن و مردم براندنبورگ کپور را می پسندند و کسانی که پایبند آداب و رسوم سنتی هستند در سال نو فلس کپور را طلسم خوش شانسی می دانند!

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آمار و اطلاعات آبزیان در جهان بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

آمار و اطلاعات جهانی آبزیان