تازه‌ها

آخرین مطالب

افزایش تولید میگو اکوادور

انتظار افزایش قیمت از جانب شرکت های کوچک تولید میگو اکوادور، رکود فروش در چین

رفع ممنوعیت واردات میگو اکوادور به چین

چین ممنوعیت واردات از سه شرکت بسته بندی میگو اکوادور را لغو کرده است، مجوز صادرات این شرکت ها از ماه جولای به حالت تعلیق درآمده بود. به گفته منابع صنعتی، با این شرایط عرضه کنندگان کوچک اکوادوری انتظار دارند در هفته های آینده قیمت ها به تدریج افزایش یابند.

تولیدکننده کوچکی در اکوادور گفت: «این ممنوعیت در وضعیت فعلی به اندازه بحران کووید-۱۹ یا بیشتر از آن روی بیزنس ما تأثیرگذار بوده است. این اقدام اعتبار محصولات میگو اکوادور را خدشه دار کرد و باعث افت شدید قیمت ها شد که هنوز هم در سطح بسیار پایینی قرار دارند.»

در ۱۰ آگوست قیمت های سر مزرعه با اندکی افزایش برای هر پوند ۳.۲۰ دلار برای سایز ۳۰/۴۰، ۳.۰۰ دلار برای سایز ۴۰/۵۰، ۲.۷۰ دلار برای سایز ۵۰/۶۰، ۲.۶۰ دلار برای سایز ۶۰/۷۰ و ۲.۴۰ دلار برای سایز ۷۰/۸۰ است. این قیمت ها نسبت به هفته گذشته بین ۰.۱۰ و ۰.۲۰ دلار افزایش برای هر پوند را نشان می دهند.

میگو-اکوادور-چین-رکود

«هرچند ما معتقدیم حالا که این مشکل حل شده به نظر می رسد قیمت ها در هفته های آینده باز هم افزایش می یابند. این حداقل چیزیست که ما پرورش دهندگان میگو اکوادور انتظار داریم، این سه شرکت در بین بزرگ ترین صادرکنندگان میگو اکوادوری به چین قرار دارند.»

طبق اظهارات رسانه های محلی، سه شرکت بسته بندی میگو مسئول ۲۵% الی۳۰% صادرات آمریکا لاتین به چین هستند. چین واردکننده اصلی میگو اکوادور بوده و بین ۶۲% تا ۶۵% حجم میگو صادراتی این کشور در آمریکای لاتین را جذب می کند.

تولیدکننده دیگری توضیح می دهد: «افزایش قیمت میگو بدون سر و با پوست به تدریج آغاز شده است.» قیمت های فعلی برای هر پوند ۱.۷۵ دلار سایز ۴۱/۵۰، ۱.۶۵ دلار سایز ۵۱/۶۰ و ۱.۵۰ دلار سایز ۶۱/۷۰ است. ما انتظار داریم، در برداشت بعدی شاهد افزایش ۰.۲۰ دلاری در هر پوند باشیم و مثلا سایز ۴۱/۵۰ به ۲.۰۰ دلار برسد.»

به گفته تعدادی از منابع، بسیاری از مزارع میگو در این کشور به دلیل بحران کووید-۱۹ مجبور به تعطیلی یا توقف فعالیت شدند. سطح تولید فعلی بسیار پایین است و این نگرانی وجود دارد که در کوتاه مدت تقاضا بیشتر از عرضه خواهد بود.

تولیدکننده دیگری در اکوادور گفت: «از سوی دیگر، بسیاری از تولیدکنندگان مجبور شدند کار را تعطیل و یا استخرها را خشک کنند. بنابراین در حال حاضر مزارع کمتری فعال هستند. از سوی دیگر همه تولیدکنندگان میگویی که به فعالیت ادامه می دهند میگوی کمتری در هر متر مربع برداشت می کنند و این امر به کاهش شدید تولید در ماه های آینده منتهی می شود». او معتقد است: «این صنعت باید تا دو الی سه برداشت بعدی صبر کند تا ببیند در نهایت چه اتفاقی میافتد.»

اکراه در صادرات میگو اکوادور به چین

قیمت های پایین میگو اکوادوری که در نتیجه ممنوعیت و بلاتکلیفی در خصوص آینده کوتاه مدت صنعت میگو بوجود آمد موجب گردید بسیاری از تولیدکنندگان کوچک و شرکت های بسته بندی به این فکر کنند که آیا صادرات محصول به چین در این وضعیت ایده خوبیست یا خیر.

یک شرکت کوچک بسته بندی در اکوادور که نخواست نامش فاش شود گفت: «مهم است به یاد داشته باشیم افزایش قیمت ها به این موضوع مربوط می شود که آیا ما تولیدکنندگان و شرکت های فرآوری مایل هستیم به چین صادرات داشته باشیم یا خیر.

شرکت من معمولا ۳۰% تولید سالانه خود را به چین ارسال می کند. هرچند حالا تنها به ایالات متحده و اتحادیه اروپا صادرات داریم، حتی اگر مجبور باشیم محصول مان را با قیمت های پایین تر به این کشورها صادر کنیم.»

با توجه به این ابهام که اتفاقات مشابه ممکن است باز هم رخ دهد، بسیاری از منابع صنعتی معتقدند بهترین راهکار در کوتاه مدت توقف صادرات به چین است تا اینکه این کشور نقش و موقعیت خود را در این زمینه شفاف سازی کند.

یکی از کاربران فیسبوک در خصوص اجلاس مزرعه داران میگو اکوادوری نوشت: «اگر آنها بخواهند این اتفاق ممکن است دوباره و دوباره تکرار شود، صادقانه بگویم من به آنها چندان اعتماد ندارم.»

کاربر دیگری در بخش کامنت ها نوشت: «ما باید محتاط باشیم، برای ما بسیار دشوار است که صادرات به چین را روز به روز متوقف کنیم. اما باید پذیرای فرصت های تازه باشیم و تنها روی یک بازار واحد متمرکز نشویم.»

در این چارچوب، ما قبلا در سایت گزارش داده بودیم که برای تولیدکنندگان میگو در اکوادور یافتن راه های جدید برای تداوم بیزنس و در عین حال حفظ سطح فروش به ایالات متحده و اروپا چقدر مهم است.

تولیدکننده کوچک دیگری گفت: «ما باید صادرات به بازارهای جدید را ادامه دهیم و در ایالات متحده و اتحادیه اروپا موقعیت خودمان را به عنوان لیدر تثبیت کنیم. بعلاوه، محصولات با ارزش افزوده، آینده این صنعت محسوب می شوند و ما باید بیش از پیش روی این محصولات متمرکز شویم و در این بخش با سایر کشورها به رقابت بپردازیم»

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صنعت میگو اکوادور بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

مزارع میگو اکوادور به جای از دست دادن سرمایه، فعالیت را متوقف می کنند