تازه‌ها

آخرین مطالب

کمیسیون اروپا آماده حذف تعرفه‌های قزل‌آلا وارداتی از ترکیه است

قزل‌آلا، کمیسیون اروپا و ترکیه

این بیانیه چند ماه بعد از تصمیم این کمیسیون صادر شد که قرار بود مشخص شود، آیا تولیدکنندگان قزل‌آلا همچنان از کمک دولت برخوردار می‌شوند.

کمیسیون-اروپا-تعرفه‌-قزل‌آلا-ترکیه

کمیسیون اروپا به ابتکار خود تصمیم گرفته تعرفه جبرانی برای واردات قزل‌آلا رنگین‌کمان از ترکیه را مورد تجدیدنظر قرار دهد. چنانچه در مجله رسمی اتحادیه اروپا نیز اعلام شده این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که ثابت شود دولت ترکیه نسبت به ۲۰۱۶ در ساختار و شرایط سوبسیدهای اختصاص یافته به تولیدکنندگان قزل‌آلای صادراتی تغییرات قابل توجهی ایجاد نموده است.

به نظر می‌رسد این تغییرات ماهیت پایداری داشته و به کاهش “چشمگیر” در سوبسیدهای مستقیم دریافت شده از سوی تولیدکنندگان قزل‌الا صادراتی در ترکیه منتهی شده است.

این بیانیه چند ماه بعد از آن صادر شد که کمیسیون اعلام کرد، تصمیم دارد این تعرفه جبرانی را حفظ کند و ما نیز خبر آن را در سایت منتشر نمودیم. اخیرا حسابرسان دریافتند بخش تولید و بازاریابی قزل‌آلا رنگین‌کمان ترکیه از طریق انتقال مستقیم، بخشش مالیات بر درآمد از سوی خزانه عمومی یا دریافت وام ترجیحی، ‌”حمایت‌های مختلفی” دریافت می‌کند.

اگر این اقدام مورد پذیرش واقع شود، روی مبادلات ماهی زنده ۱/۲ kg یا کمتر، تازه کشتار شده، سرد، منجمد یا دودی تأثیرگذار خواهد بود.

هرچند، کمیسیون هشدار داده حق بازرسی برای هر اقدام مرتبط با سوبسید که در طی بازرسی ممکن است آشکار شود را برای خود محفوظ می‌داند.

دوره بازرسی از ۱ ژانویه ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ تعیین شده است.

جهت مشاهده سایر مقالات اقتصادی آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید

اقتصاد آبزیان با بتا