تازه‌ها

آخرین مطالب

قیمت ماهی در چین 2022

در ۲۰۲۲ قیمت ماهی در چین بالا باقی خواهد ماند

قیمت ماهی در چین ۲۰۲۲

قیمت ماهی در چین 2022کاهش واردات، مقررات زیست‌محیطی سخت‌تر و تغییر در انتخاب مصرف‌کننده قیمت‌های ماهی و آبزیان را رو به بالا حرکت می‌دهند.

 

برخی فاکتورها از جمله کاهش صادرات، مقررات زیست‌محیطی سخت‌تر به همراه تغییر در انتخاب مصرف‌کننده همچنان قیمت سیفود چینی را بالا نگه می‌دارند.

دارین فردریکس مدیر تحقیقات و مشاوره شرکت مشاوره سیتونیا گفت: «قیمت سیفود احتمالا بالا باقی می‌ماند. بخشی از آن به دلیل تغییرات ساختاری در عرضه است. دولت نیز در اقدامات زیست‌محیطی سخت‌گیری بیشتری اعمال می‌کند و همین امر فضایی که می‌تواند برای تولید آبزی‌پروری استفاده شود را محدود می‌سازد.»

اقدامات دولت با تغییر عادت‌های غذایی مصرف‌کنندگان در چین همزمان اتفاق افتاد.

فردریکس گفت: «تغییرات گسترده‌تر در عادت‌های غذایی مصرف‌کنندگان تداوم دارد. مصرف‌کنندگان جوان گوشت خوک کمتر مصرف می‌کنند و غذاهای دیگری که سالم‌تر قلمداد می‌شود را ترجیح می‌دهند.»

به گفته فردریکس، بعد از افزایش اندکی در قیمت گوشت خوک در اکتبر، در ماه دسامبر قیمت کاهش یافت. دلیل آن بازگشت تقاضای به سطح معمول است و عرضه مازاد نیز همچنان یک مشکل در بازار است. وجود چند فاکتور قیمت خوراک را بالا می‌برد و این احتمال را افزایش می‌دهد که قیمت سیفود کاهش نخواهد یافت.

جهت مشاهده سایر مقالات اقتصادی آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید

اقتصاد آبزیان با بتا