تازه‌ها

آخرین مطالب

معرفی-سالمون-ترکیه-در-نمایشگاه-اسپانیا

سالمون ترکیه در نمایشگاه اسپانیا معرفی می‌شود

معرفی سالمون ترکیه در نمایشگاه اسپانیا 

در نمایشگاهی که ۲۶-۲۸ آوریل در اسپانیا برگزار می‌شود، ویژگی‌های سالمون دریای سیاه برای خریداران اروپایی بیان می‌شود و بازارهای جدیدی به روی صادرات باز خواهند شد.

معرفی سالمون ترکیه در نمایشگاه اسپانیا

هدف از شرکت در نمایشگاهی که در ۲۶-۲۸ آوریل در اسپانیا برگزار می‌شود، توسعه صادرات با تبلیغ سالمون ترکیه است. این محصول در سه ماهه اول سال از ۲۰ کشور خریدار یافته است.

طبق اطلاعاتی که خبرگزاری آناتولی از داده‌های انجمن صادرکنندگان دریای سیاه (DKİB) جمع‌آوری کرده، در سه ماهه اول سال، ۳,۲۶۱ تن سالمون ترکیه صادر شده است. ارزش این صادرات بالغ بر ۲۵,۴۷۹,۳۰۱ دلار بود.

در ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ نیز ارزش صادارت به ۲۱,۴۵۴,۶۷۲ دلار رسید. به این ترتیب، صادرات سالمون ترکیه در سه ماهه اول امسال به لحاظ ارزش ۱۹ درصد نسبت به همین دوره در ۲۰۲۱ افزایش داشت.

در طی این دوره سالمون ترکیه به ۲۰ کشور بخصوص فدراسیون روسیه، آلمان و کانادا صادر شد.

 

صادرات به روسیه با ۲۹ درصد کاهش ارزش همراه بود

در این بازه زمانی ۱۸۱۰ تن سالمون ترکیه به فدراسیون روسیه صادر شد و درآمد آن به ۱۲,۶۴۹,۸۳۲ دلار رسید.

در مقایسه با سه ماهه اول ۲۰۲۱، امسال حجم صادرات به روسیه ۴۸ درصد و ارزش آن ۲۹ درصد کاهش داشت. درآمد سال گذشته در این دوره بالغ بر ۱۷,۷۰۰,۶۰۲ دلار برای ۳,۴۸۴ تن محصول بود.

آلمان با ۸,۹۷۸,۲۶۴ دلار و کانادا با ۱,۰۷۵,۹۱۱ دلار واردات بعد از روسیه قرار دارند.

در همین دوره در سال گذشته سالمون ترکیه به هلند، لهستان، دانمارک، رومانی، اتریش، عراق، سوئیس و تایلند صادر شد.

 

“ما انتظارات زیادی نسبت به صادرات سالمون ترکیه داریم”

معرفی سالمون ترکیه در نمایشگاه اسپانیا-احمد حمدی

احمد حمدی گوردوغان معاون رئیس هیئت مدیره DKİB گفت، بزرگ‌ترین بازار صادرات سالمون ترکیه که به آن “سالمون دریای سیاه” نیز می‌گویند، به فدراسیون روسیه بوده و به دلیل جنگ روسیه و اوکراین صادرات به این کشور روند نزولی در پیش گرفته است.

گوردوغان گفت، در انجمن DKİB آنها با صادرکنندگان همچنان به جستجوی بازارهای تازه ادامه می‌دهند و با شرکت در بزرگ‌ترین نمایشگاه آبزی‌پروری اروپا که ۲۶-۲۸ آوریل در اسپانیا برگزار می‌شود به تبلیغ محصول سالمون ترکیه می‌پردازند.

او یادآور شد، نمایشگاه جهانی ‌”اکسپو سیفود” که قرار است در بارسلونا برگزار شود، محصولات ماهی تازه، منجمد و فیله سالمون ترکیه در فضایی به مساحت ۴۲ متر مربع ارائه می‌شود و غرفه آنها با نام DKİB برپا خواهد شد. ویژگی‌های محصول، تفاوت‌ها و برتری‌ها آن نسبت به سایر محصولات در بروشورهای تبلیغاتی توضیح داده خواهد شد.

«خریداران از بسیاری از شرکت‌های جهان در این نمایشگاه شرکت کرده و با برگزاری جلسات با ما ارتباط برقرار می‌کنند. در این نمایشگاه برخی شرکت‌ها در منطقه شرق دریای سیاه غرفه‌های خود را برپا می‌کنند. برخی نیز به عنوان بازدیدکننده حضور دارند و در غرفه انجمن ما با مشتریان ملاقات‌های دوجانبه ترتیب می‌دهند. با معرفی مزیت‌های سالمون دریای سیاه به خریداران اروپایی که در نمایشگاه حاضر می‌شوند امیدواریم بازارهای تازه‌ای را بیابیم.»

گوردوغان همچنین گفت، در چارچوب پروژه‌ای که به اجرای آن پرداخته‌اند فعالیت‌های بازاریابی را نیز با تولیدکنندگان در منطقه‌ای که بیشترین واردات سالمون را دارند ساماندهی می‌کنند. او افزود، آنها می‌خواهند با آمار و ارقام رضایت‌بخش در صادرات سالمون ترکیه، امسال را به اتمام برسانند و انتظارات بالایی دارند.

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک قزل‌آلا پرورشی بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خوراک قزل‌آلا پرورشی بتا