تازه‌ها

آخرین مطالب

فرصت دیگری برای بررسی ایده مزرعه شناور و بسته سالمون

مزرعه بزرگ و شناور سالمون

مزرعه-شناور-بسته-سالمون 1ایده مزرعه بزرگ و شناور سالمون در پی فرجام‌خواهی شرکت، مورد بررسی مجدد مقامات نروژی قرار می‌گیرد.

 

شرکت Eidsfjord Sjøfarm پرورش دهنده سالمون برای ساخت ‌”غول Eidsfjord” و پرورش ماهی در آن، طبق طرح توسعه مجوز سازمان شیلات نروژ، درخواست کسب مجوز داده بود. اما درخواستش رد شد، زیرا ایده این پروژه، الزامات نوآوری قابل توجه طرح توسعه مذکور را رعایت نمی‌کند.

اما رأی این سازمان در فرجام‌خواهی شرکت، لغو شده است.

 

۲۷۰ متر طول

آد امیل اینگبریگستن (Odd Emil Ingebrigtsen) وزیر شیلات گفت: « Eidsfjord دارای یک پروژه هیجان‌آور است که می‌تواند کمک کند بسیاری از چالش‌های موجود در صنعت آبزی‌پروری برطرف شوند. ما معتقدیم ایده غول Eidsfjord با نوآوری قابل توجهی همراه است و به همین دلیل از سازمان شیلات خواستیم این موضوع را بیشتر مورد بررسی قرار دهد.»

ایده غول Eidsfjord در یک کشتی به طول ۲۷۰ متر و عرض ۴۵ متر به اجرا درمی‌آید. ماهی در شش تانک با حجم ۱۱,۵۰۰ متر مکعب- در مجموع با ظرفیت ۶۹,۰۰۰ m³- تولید می‌شود.

 

پرورش ماهی تا ۲/۵ kg

آب بعد از عبور از یک فیلتر برقی برای شپش دریایی، درون تانک‌ها پمپ می‌شود. شرکت قصد دارد در این پروژه ماهی را تا وزن ۲-۲/۵ kg پرورش دهد. سپس ماهیان برای رشد نهایی به پن‌های توری منتقل می‌شوند. این ایده با همکاری نزدیک شرکت رولز رویس که طراحی سازه را برعهده داشت، توسعه یافت.

مزرعه-شناور-بسته-سالمونرولف آرن رینهولدسن: «ما به همه مجوزها نیاز داریم.»

 

طراحی بسیار پیچیده

رولف آرن رینهولدسن مدیر تولید در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸ گفت: «هرچند این ایده ساده به نظر می‌رسد، اما محاسبه تانک‌‌ها، حفظ ثبات و تعادل، قرار دادن آنها در موقعیت عمودی در دریا و مواردی ازین دست بسیار پیچیده است. شرکت رولز-رویس از این دانش برخوردار است. مسئولیت سیستم پیشرانه با رانشگرها، پایش سیستم پیشرانه از راه دور و تجهیزات فنی برعهده آنهاست.»

 

۱۷ مجوز

Eisfjord برای این پروژه درخواست ۱۷ مجوز توسعه نموده است. هر مجوز معادل یک گواهی برای ۷۸۰ تن بیوماس است. رینهولدسن گفت: «سرمایه‌گذاری‌ها به قدری بزرگ است که باید به مجموع کل آن نگاه کنیم. ما به همه مجوزها نیاز داریم.» هرچند، تصمیم به فرجام‌خواهی به خودی خود به این معنی نیست که در این دوره، مجوزهای توسعه به Eidsfjord اعطاء خواهد شد.

مزرعه-شناور-بسته-سالمونمزرعه-شناور-بسته-سالمون

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با آبزی پروری حرفه ای در وبسایت بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

پرورش دهنده حرفه ای و بتا