تازه‌ها

آخرین مطالب

مدل های جدید تولید آبزیان در چین

چین به مدل های جدید تولید آبزیان نگاه می کند.

یکی از مقامات ارشد آبزی پروری دور از ساحل و آکواپونیک گفت: چین می خواهد با روش “کشاورزی جامع[۱]“، تولید آبزیان در استخر های آب شیرین بلااستفاده را ارتقا بخشد. Hu Honglang، معاون مدیر کل مرکز ملی توسعه تکنولوژی شیلات چین و انجمن شیلات چین در وزارت کشاورزی گفت: پرورش گونه های آبزی مانند خرچنگ، لاک پشت و میگوی آب شیرین در زمین های کشاورزی، همراه با برنج، یکی از راه های افزایش بهره وری می باشد.

تولید آبزیان

او گفت در این سیستم که با عنوان کشاورزی جامع شناخته می شود، کشاورز می تواند درآمد خود را در برخی مناطق تا ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ یوهان چین (۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار) افزایش دهد به طوری که درآمد جدیدی از فروش غذاهای دریایی کسب می نماید؛ با توجه به فراوانی بیشتر مزارع کاشت برنج در جنوب این کشور ، جذب کشاورزان در این مناطق بیشتر بوده است.

تولید آبزیان

مدل های دوم و سوم، سیستم های آبزی پروری نیمه مداربسته[۲] (PRAS) در مزارع پرورشی، مانند سیستم استخرهای Raceway ، یا سیستم های کاملا مداربسته نظیر : مزرعه میگوی جزیره  Nanshan هستند. هو گفت: “آبزی پروری صنعتی” به سرعت در حال رشد است، اگرچه هنوز فقط بخش کوچکی از تولید کل آبزی پروری چین را تشکیل می دهد.

تولید آبزیان

گزینه چهارم شامل پرورش ماهی در واحدهای وابسته به خشکی[۳] که شبیه کانتینر های باربری هستند، می شود. ماهی هایی که در چنین کانتینرهایی قابل پرورش هستند عبارتند از پنگوسی (نوعی گربه ماهی)، تیلاپیا، برخی گونه های سی باس و مارماهی. گزینه پنجم، روش آکوآپونیک است که به موجب آن کشاورزان گل و یا سایر سبزی ها را در بسترهایی معلق بر روی حوضچه های پرورش ماهی، کشت می کنند.

تولید آبزیان

گزینه ششم شامل سرمایه گذاری در نمک زدایی[۴] (شیرین سازی آب) برای ایجاد مناطق بیشتر با هدف آبزی پروری آب شیرین است، در حالی که گزینه هفتم شامل پرورش انواع مختلف ماهیان در سطوح مختلف تروفوفیک (لایه های مختلف آب) می شود، که امکان استفاده کامل از فضای حوضچه را فراهم می آورد.

آخرین گزینه ای که Hu در سال جاری به لیست اضافه کرده آبزی پروری دریایی است. به گفته Hu، احتمالا این روش در کشور چین بالاترین پتانسیل را دارد و اخیرا در محافل رسمی توجه فراوانی به آن شده است.

هو یانگ گفت: برای جلوگیری از افزایش تقاضای داخلی غذاهای آبزی، غلبه بر مشکلات آلودگی آبزی پروری، محدودیت منابع طبیعی و افزایش هزینه های نیروی کار، استفاده از سیستم های آبزی پروری جدید ضروری به نظر می رسند.

 

[۱] Comprehensive Farming

[۲] Partially-Recirculated Aquaculture Systems

[۳] Inland-based units

[۴] Desalination