تازه‌ها

آخرین مطالب

روسیه کاهش واردات

مقامات روسیه تمایل دارند به وابستگی به واردات پایان دهند

آبزی پروری روسیه و کاهش واردات

به گزارش یک منبع خبری، مقامات روسیه در حال مذاکره با صنعت آبزی‌پروری پیرامون کاهش وابستگی کشور به واردات ماهی مولد، خوراک ماهی و تجهیزات آبزی‌پروری هستند.

این منبع خبری در صنعت آبزی‌پروری روسیه که نخواست نامش فاش شود گفت: «پیشرفت کار در این خصوص  به دلیل پاندمی ویروس کرونا متوقف شد، چرا که مشکلات مهم دیگری بروز کرد. اما اخیرا، نهادهای دولتی به گفتگو با صیادان پرداختند و در خصوص اقدامات مورد نیاز برای پشتیبانی از پرورش ماهی نظر آنها را جویا شدند.»

سرژی میتین معاون اول رئیس اتاق کشاورزی و غذا در شورای روسیه در نیمه اول ۲۰۲۰ به نشریه پارلمان روسیه گفت، دولت روسیه و قانون‌گذاران تصمیم دارند یک برنامه جامع برای جایگزینی واردات در صنعت آبزی‌پروری داخلی را به بحث بگذارند.

میتین معتقد است، وابستگی جدید به کالاهای وارداتی یکی از گلوگاه‌های توسعه صنعت آبزی‌پروری روسیه محسوب می‌شود.

 

روسیه کاهش وارداتمیتین گفت: «ما باید یک زیربرنامه جدید برای جایگزینی واردات در آبزی‌پروری طراحی کنیم. ما قطعا در این زمینه جلسات مشاوره با دولت خواهیم داشت.»

مزرعه‌داران ماهی در روسیه تقریبا به طور کامل به مولد وارداتی وابسته‌اند. به گفته ایگور کازمین تقریبا ۹۰ درصد اسمولت برای پرورش سالمون در روسیه از کشورهای اسکاندیناوی وارد می‌شودو این مقدار واردات نیازمند ارز بسیار زیادی است و با کاهش ارزش روبل این نیاز روز به روز بیشتر میشود.

اخیرا، دولت روسیه برای خرید ماهی مولد به مزرعه‌داران روسیه سوبسید اختصاص داده است هرچند فعالان بازار معتقدند توسعه این صنعت در داخل راه بهتری برای پرداختن به این مشکل است.

جهت مشاهده مقاله ای در ارتباط با آبزی پروری روسیه به لینک زیر مراجعه نمایید

افزایش سرمایه گذاری در آبزی پروری روسیه