تازه‌ها

آخرین مطالب

میگو-چین-بهار-امیکرون

تقاضای چین برای میگو قبل از فستیوال بهار، تحت تأثیر امیکرون قرار می‌گیرد

به گفته منابع صنعتی، واردکنندگان میگو در چین در آستانه سال نو چینی نسبت به سال قبل، از روحیه بهتری برخوردارند.

هرچند، نگرانی بابت ابتلاء به کووید-۱۹ در کشور رو به افزایش بوده و تقاضا کمتر از سطح قبل از پاندمی است.

واردکننده‌ای در پکن گفت، قیمت واردات و عمده‌فروشی میگو منجمد و نمک‌زده سایز بزرگ در چین ‌”نسبتا بالاست، هرچند قیمت کلی آن رو به کاهش است”. بازار نسبت به قبل از پاندمی که تقاضا برای سیفود وارداتی به اوج خود می‌رسید، “بی‌رونق” است.

واردکننده‌ای که میگو را از اکوادور تأمین می‌کند گفت: «مصرف بازار نسبت به سال گذشته برای ما مطلوب‌تر است. البته بازار عمده‌فروشی داخلی هنوز نسبت به میگو [وارداتی] در بسته‌بندی اولیه محتاط است. یک مورد واریانت امیکرون روی بسته پستی بین‌المللی مشاهده شده که باعث شد توزیع‌کنندگان و ناظران دولتی محتاط‌تر عمل کنند.»

بهبود واردات میگو در چین در ماه نوامبر حاکی از پایان نگرانی‌ها در خصوص ویروس کرونا روی بسته‌بندی سیفود وارداتی بود. داده‌های گمرک چین نشان می‌دهد، در ماه نوامبر چین ۷۰,۰۰۰ تن میگو گرم‌آبی منجمد وارد کرد که بیشترین حجم در ۱۶ ماه قبل از آن بود.

 

واردات میگو گرم‌آبی منجمد در چین

حجم ماهانه و میانگین ارزش، از ژانویه ۲۰۱۴ تا دسامبر ۲۰۲۱

میگو-چین-بهار-امیکرون

شیوع سویه امیکرون و تعداد زیاد ابتلاء از آغاز ۲۰۲۲ نگرانی نسبت به واردات را افزایش داده است. هفته گذشته، مقامات در پکن مردم را وادار کردند هنگام باز کردن بسته‌های خارجی از ماسک و دستکش استفاده کنند.

این وضعیت در پی شیوع کووید-۱۹ در ماه نوامبر در دالیان بوجود آمد که به یک شرکت تدارکاتی حمل و نقل مواد غذایی و سیفود منجمد وارداتی مرتبط بود و به بازداشت‌های متعدد منتهی شد.

به گفته این واردکننده، شدت گرفتن نگرانی‌ها نسبت به کووید-۱۹ در واقع به سود واردکنندگان میگو است که قبلا محصول را وارد کرده‌اند. «بسیاری از مشتریان هنگام سفارش محصول از خارج این احتمال را درنظر می‌گیرند که محصولات آلوده باشد. و این امر جذب مشتری را برای کسانی که از قبل ذخیره دارند آسان‌تر می‌کند.»

او افزود، فعلا که اکثر مردم چین آزادانه می‌توانند دور هم جمع شوند و به شکل گروهی در جشنواره بهار شرکت کنند، مشتریان زیادی مشتاق سیفود هستند که می‌توان محصول را به آنها فروخت.

«مقیاس برپایی جشن بهار به وضعیت واقعی شیوع بیماری در هر منطقه بستگی خواهد داشت. در مناطق بدون کووید-۱۹ ضیافت‌های بزرگ برگزار می‌شود محصولات سیفود هنوز از اقلام ضروری در میز غذای چینی‌هاست.»

 

واردات میگو گرم آبی منجمد چین، برحسب عرضه‌کننده

حجم ماهانه، ژانویه ۲۰۱۴ تا دسامبر ۲۰۲۱

میگو-چین-بهار-امیکرون

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک میگو پرورشی بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خوراک میگو پرورشی بتا

بازار بی‌ثبات میگو زنده

به گزارش رسانه‌های محلی، این هفته تلاش چین برای کنترل شیوع ویروس کرونا تأثیر بیشتری روی بازار میگو زنده داشت که در داخل تولید می‌شود.

طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز، در ۱۹ ژانویه ۶۶ مورد جدید تأیید شده وجود داشت. در بخش‌هایی از تیانجین، آنیانگ، شی‌آن، شنژن ساکنان مجبور به رعایت محدودیت‌های مرتبط با کرونا شدند.

فروشنده‌ای در بازار عمده‌فروشی ژانژیانگ استان گوانگ‌دونگ گفت، قیمت میگو وحشی صید شده از کیلویی ۶۰۰ یوآن (۹۴/۶۰ دلار) در سال گذشته به ۲۶۰ یوآن کاهش یافته است.

بر اساس گزارش CCTV در سال‌های گذشته، قبل از تعطیلات سال نو چینی، قیمت وانامی زنده سرمزرعه در ژانژیانگ معمولا برای سایز ۸۰ کیلویی ۶۰-۸۰ یوان بود، اما حالا به کیلویی ۴۰ یوان رسیده است.

کاهش فروش میگو زنده همزمان با فروش بالاتر محصولات منجمد از طریق تجارت الکترونیک اتفاق افتاده است که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان بیشتر به خریدهای آنلاین رو می‌آورند.

میگو-چین-بهار-امیکرونعرضه میگو HOSO منجمد در سایت JD.com

 

به گزارش سایت JD.com فروش محصولات میگو در ژانژیانگ رشد ۲۱۳% سال-به-سال داشت و در عین حال بسته‌های گرانقیمت هدیه نیز طرفداران بیشتری را جذب کرد.

به گفته این سایت، عرضه‌کنندگان نیز مشغول آماده شدن برای فروش‌‌های آنلاین هستند. فروشندگان در ساعت ۸-۹ pm محصولات را برای ارسال در روز بعد، تحویل می‌گیرند.

یک منبع خبری در صنعت فرآوری در ژانژیانگ گفت، او هنوز احساس می‌کند بازار به لحاظ تعادل “اوکی” است. در اواخر دسامبر، میانگین قیمت سرمزرعه در استان گوانگدونگ به وضوح در روند صعودی قرار داشت.

 

وانامی چین، استان گوانگ‌دونگ

میگو-چین-بهار-امیکرون

«در واقع ما در فصل کم‌رونق تولید به سر می‌بریم و بخش عمده محصول قبلا برداشت شده است. مزارع در شمال چین تولید را متوقف کرده‌اند. به این ترتیب با کمبود عرضه فصلی مواجه می‌شویم.»

او معتقد است، مزرعه‌داران داخلی میگو و فرآوران در نهایت در آستانه سال نو وضعیت بهتری دارند. «امسال باید اندکی بهتر باشد. همه تا حدودی به پاندمی عادت کردند. پس بازار نسبتا ثابت است.»

او در ادامه افزود: «کیفیت میگو مولد و لارو میگو بهتر شده است. پس فضای تولید میگو افزایش می‌یابد. شرکت‌هایی که محصولاتی با کیفیت خوب تولید می‌کنند نیز عملکرد خوبی دارند. آنها از حس تشخیص مشتری سود می‌برند، زیرا رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ و خرده‌فروشان می‌خواهند سطح کیفیت و عرضه را تضمین کنند.»

واردکننده‌ای در پکن افزود، دشواری در واردات امروز به معنی کمبود بالقوه در فرداست، که می‌تواند بعد از تعطیلات باعث رشد قیمت شود. «قیمت‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به دلیل تورم جهانی بالاتر از میانگین سال‌های گذشته است. اما بعد از ماه ژوئن به سطح سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.»

در ماه نوامبر، اکوادور ۴۶,۰۰۰ تن میگو منجمد به چین ارسال کرد، این رقم ۸% بالاتر از همین ماه در ۲۰۲۰ است. این آمار نشان می‌دهد در دسامبر یعنی قبل از آنکه موارد بیماری اخیر رونق بازار را سرکوب کند، میگو زیادی به چین رسیده است.