تازه‌ها

آخرین مطالب

چالش-کانتینری-سیفود-روسیه

خدمات کانتینری برای حمل سیفود در ۲۰۲۲ چالش‌هایی را تجربه خواهد کرد

چالش حمل و نقل سیفود در روسیه

چالش-کانتینری-سیفود-روسیه

شرکت حمل و نقل مارسک معتقد است، بخش خدمات کانتینرهای باربری سیفود در روسیه در ۲۰۲۲ همچنان با دشواری‌های پسا-پاندمی روبرو خواهد بود. به گفته کارشناسان، با برنامه‌ریزی بلندمدت مرتبط با بار سیفود می‌‌توان این وضعیت را ساماندهی کرد.

طبق مقاله‌ای که اخیرا منتشر شده، کمبود کانتینر و افزایش هزینه حمل و نقل کانتینری از جمله مشکلات عمده لجستیک ماهی هنگام فروکش کردن پاندمی محسوب می‌شود. این دشواری‌ها حتی بعد از برداشتن بخشی از محدودیت‌های شدید در حمل و نقل بین‌المللی به قوت خود باقی مانده است.

وضعیتی که امروز علاوه بر بخش کانتینر در بخش لجستیک نیز به طور کلی مشاهده می‌شود توسط نمایندگان این بخش به یک گلوله برفی تشبیه شده که در ۲۰۲۲ نیز تداوم خواهد داشت.

الکساندر بوبراکف مدیر فروش شرکت مارسک در شرق اروپا گفت: «دلایل زیادی وجود دارد و مهم‌ترین آنها این است که تأخیر و وقفه در لجستیک باعث تأخیر در طبقه‌بندی کالا در اسکله می‌شود. بنابراین ما باید از کشتی‌ها و کانتینرهای بیشتری برای ارسال یک محموله استفاده کنیم. در نتیجه تقاضا نیز افزایش می‌یابد.»

این کارشناس یادآوری کرد که چنین شرایطی ناامیدکننده نیست و با برنامه‌ریزی صحیح برای حمل و نقل می‌توان آن را در سال بعد تحت کنترل درآورد.

نماینده صنعت حمل و نقل در اجلاس و نمایشگاه بین‌المللی در سن پترزبوگ گفت: «ما با امیدواری چشم‌انتظار رسیدن سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ هستیم. از آنجا که بخش کانتینر را بخشی با کیفیت بالا و نویدبخش برای صنعت شیلات می‌دانیم، من تمایل دارم توجه دست اندرکاران شیلات را به اهمیت برنامه‌ریزی بلند مدت جلب کنم. این کار برای لجستیک کانتینری ضرویست!»

اما شرکت‌های کشتیرانی عملا زمانی برای برنامه‌ریزی حمل و نقل ندارند. الکساندر بوبراکف تأکید کرد: «حالا در ماه سپتامبر ما در حال برنامه‌ریزی برای ۲۰۲۲ و ترافیک کانتینری هستیم که با آن مواجه خواهیم شد. در آن زمان پیدا کردن کانتینر واقعا غیرممکن می‌شود، زیرا ما همه چیز را برنامه‌ریزی کردیم.»

به طور کلی، نماینده این شرکت بین‌المللی نتایج تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر برای توسعه حمل و نقل کانتینری سیفود را مثبت ارزیابی می‌کند. مشارکت صیادان نقش مهمی در این زمینه برعهده دارد.

«با کمک گروه نوربو و ترمینال Seroglazka ما چند سال است در شبه جزیره کامچاتکا در کانتینر کردن بار (آبزیان صید شده) مشارکت می‌کنیم. ما در ارسال بار برای صادرات مستقیم از این جزیره و از طریق بندر ولادی‌وستوک به مسکو و سن پترزبورگ از طریق راه‌آهن و مسیر دریایی تجربه داریم.

به عبارت دیگر متدهای مختلف حمل بار را ترکیب می‌کنیم و راه دریایی شمال یکی از گزینه‌هاست. امروزه ما می‌بینیم تقاضای بسیار زیادی برای این نوع حمل و نقل وجود دارد.»

ذخایر سیفودی که محدودیت‌های آنها کاهش یافته شامل این موارد هستند:

  • ماهی Hoki در سراسر کشور
  • Black cardinalfish در ساحل شرقی نورتلند و اوکلند
  • Hapuku و بس در نورتلند، خلیج پلنتی و ساحل شرقی نورت آیلند
  • Red Gurnard در ساحل شرقی و غربی اوکلند و نورتلند و خلیج پلنتی
  • School shark در ساحل اسکاتلند و جزایر مجاور قطب جنوب
  • شیلات تجاری روغن‌ماهی آبی در کایکورا، کانتربری و اوتاگو

جهت مشاهده سایر مقالات اقتصادی آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید

اقتصاد آبزیان با بتا