تازه‌ها

آخرین مطالب

تحلیل بازار قزل آلا بتا

تحلیل بتا از بازار قزل آلا (۹۹/۱/۲۷)

قزل آلا و ماه رمضان

طی هفته گذشته در بازار قزل آلا شاهد ثبات قیمت ها و پایداری عرضه و تقاضا بودیم که با توجه به ایام آخر ماه و تعطیلی های ناشی از کرونا و همچنین افت قیمت مرغ، حفظ تعادل در بازار ماهی خبر خوبی می باشد.

قزل آلا

همانگونه که در تحلیل هفته گذشته در “کانال اقتصاد آبزیان” پیشنهاد گردید، عمده دلیل ثبات در بازار قزل آلا مربوط به مدیریت فروش توسط پرورش دهندگان و ارسال محدود ماهی به بازار بوده است. در هفته آینده با توجه به همپوشانی روزهای ابتدایی ماه و ایام قبل از ماه مبارک رمضان، احتمال اینکه با بازاری مناسب مواجه باشیم زیاد است.

نتیجه گیری

– در هفته قبل کاهش عرضه ماهی عامل اصلی ثبات در بازار بوده است.

– در هفته آینده احتمالا شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود و‌ در صورت مدیریت شدن ارسال ماهی،  افزایش قیمت آبزیان را نیز به همراه خواهد داشت.

– با توجه به شرایط سخت اقتصادی برای جامعه کارگری و کارمندی و همچنین افزایش بیکاری ناشی از کرونا و تداوم این وضعیت طی سال جاری، چشم انداز مناسبی را برای تقاضا پیش بینی نمی کنیم و در عین حال بخش تولید قطعا با تورم ناشی از افزایش نقدینگی، ‌کسری بودجه دولت و تغییرات نرخ ارز مواجه خواهد شد.

لذا اتخاذ تدابیر و راهکارهای مناسب برای مواجهه با این شرایط سخت الزامیست. گروه بتا توصیه می نماید از همین بازه زمانی که بیشتر مزارع پرورش قزل آلا فعالیت خود را آغاز نموده اند، تمرکز ویژه ای بر قیمت تمام شده خود داشته باشید . قطعا تهیه بچه ماهی با کیفیت و خوراک با ضریب تبدیل زیر یک ، شروط اصلی ماندگاری و عدم زیان در سال جاری خواهد بود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحلیل های گروه بتا در زمینه بازار قزل آلا بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

تحلیل بتا از بازار قزل آلا