تازه‌ها

آخرین مطالب

کره-جنوبی-بازار-مصرف-میگو

بازار بالقوه کره جنوبی برای میگو

کره جنوبی بازار مصرف میگو

در فرهنگ غذایی کره جنوبی میگو نقش بسیار مهمی برعهده دارد. در شهرهایی مانند سئول بوفه‌های لاکچری میگو بسیار پر طرفدار است.

میگو منجمد محصول اصلی در بین آبزیان وارداتی در کره است و پولاک آلاسکا، سالمون تازه و اسکوئید منجمد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) واردات میگو ۷% بود. وابستگی به واردات نیز به دلیل محدودیت در تولید محلی افزایش یافته است.

کره جنوبی یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان بشمار می‌آید. این کشور در آسیا رتبه چهارم رشد GDP و در جهان رتبه دهم را داراست. مردم کره با درآمد بالا تمایل دارند برای محصولات باکیفیت هزینه بیشتری پرداخت کنند. در حالیکه مصرف‌کنندگان بیشتری از فواید آبزیان برای سلامت آگاه می‌شوند، تقاضا برای سیفود نیز رو به افزایش است.

کیفیت محصول نیرو محرکه خرید آنهاست و مهم‌ترین فاکتور در تصمیم‌گیری محسوب می‌شود. مصرف‌کنندگان به دلیل الزامات سخت‌گیرانه گواهی سلامت کره برای سیفود وارداتی احساس ایمنی می‌کنند.

کره بازار جالبی است اما در عین حال نفوذ در آن دشوار است. دلیل آن ارتباط نزدیک بین مبادلات تجاری، اعتماد و اعتبار محصول است. هنگام خرید میگو، مردم کره به مبدأ و گواهی پایداری آن توجه می‌کنند و به دلیل ارتباط آن با قابلیت اطمینان و ایمنی محصول توجه به این گواهی رواج بیشتری یافته است.

کره-جنوبی-بازار-مصرف-میگوبه دلیل تأثیر قوی فرهنگ ژاپن روی کره، مصرف سوشی و ساشیمی که در آنها از شاه‌میگو استفاده می‌شود، رو به افزایش است.

کره در سال ۲۰۲۰، ۷۶,۸۴۵ تن میگو وارد کرد که اندکی پایین‌تر از ۷۷,۴۷۲ تن در ۲۰۱۹ بود. این کاهش را می‌توان به تأثیر کووید-۱۹ روی واردات و صادرات کشورهای عرضه‌کننده نسبت داد. هرچند با نگاهی به روند واردات از ۲۰۱۶ رشد آن محسوس است. پنج کشور اصلی صادرکننده به کره بدین شرحند: ویتنام (۵۳%)، اکوادور (۱۱%)، پرو (۷%)، تایلند (۷%) و چین (۵%).

واردکنندگان بزرگ سیفود، اغلب محصول را در حجم‌های عظیم خریداری می‌کنند و بعد به عمده‌فروشان و توزیع‌کنندگان می‌فروشند. آنها نیز محصول را به رستوران‌ها، خرده‌فروشی‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و بازارهای سنتی عرضه کرده و در این اماکن محصول به مصرف‌کننده فروخته می‌شود. تجارت الکترونیک نقش مهمی در کره برعهده دارد و واردکنندگان نیز محصول را مستقیما به پلتفرم‌هایی مانند Gmarket، Auction، Interpark و Lotte عرضه می‌کنند.