تازه‌ها

آخرین مطالب

قزل‌آلا-آتلانتیک-سفایر

شرکت آتلانتیک سفایر با افزایش ضرر مالی به سراغ پرورش قزل‌آلا می‌رود

قزل‌آلا و آتلانتیک سفایر

شرکت آتلانتیک سفایر، پرچم‌دار جهانی پرورش سالمون در خشکی، بعد گزارش ۵۵ میلیون دلار ضرر در شش ماهه نخست سال، درنظر دارد به تولید قزل‌آلا رنگین‌کمان بپردازد.

قزل‌آلا-آتلانتیک-سفایربه گفته آتلانتیک سفایر، قزل‌آلا می‌تواند تراکم بالاتر ذخیره‌سازی را تحمل کرده و سریع‌تر از سالمون رشد کند

 

این شرکت که متعهد به تولید ۹۰,۰۰۰ تن سالمون در یک سیستم مداربسته آبزی‌پروری در نزدیکی میامی شده است، در صورت مالی اخیر خود مربوط به شش ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱، زیان گزارش داده است.

زیان گزارش شده که بیشتر از ۳۳/۸ میلیون دلار سال گذشته در همین دوره است، تا حدودی به دلیل اتفاقیست که در ۲۳ مارس رخ داد و منجر به اتلاف تقریبا ۵۰۰ تن ماهی با میانگین وزنی ۱ kg شد. این رقم معادل ۵ درصد حجم برداشت سالانه فاز ۱ شرکت در USA است. این اتفاق به “ضعف در طراحی از سوی عرضه‌کننده RAS” نسبت داده شده که ‌”افزایش کدورت و تولید احتمالی برخی گازها و رفتار غیرعادی ماهی را در پی داشته است”.

زیان اعلام شده شامل ۴۰۰ تن سالمونی که در ۹ جولای در تأسیسات RAS شرکت در دانمارک از بین رفتند نمی‌شود. این حجم معادل ۱۷ درصد برداشت سالانه است و به ضرر ۳ میلیون دلاری بعد از پرداخت خسارت از سوی بیمه منتهی شد. «در آنالیز اولیه- که باید تغییر کند- مشخص شده کار تعمیر و نگهداری در سیستم فیلتراسیون باعث از بین رفتن سریع کیفیت آب و افزایش مرگ و میر ماهیان شده است.»

جالب اینکه شرکت آتلانتیک سفایر حالا به دنبال تولید قزل‌آلا رنگین‌کمان به موازات سالمون آتلانتیک است و اعلام کرده در تأسیسات RAS خود به نام ‌”بلوهاوس” در دانمارک در حال پرورش آزمایشی قزل‌آلا می‌باشد. طبق بیانیه شرکت به همراه گزارش H1، تخم قزل‌آلا رنگین‌کمان از منابع در خشکی با ایمنی زیستی در دسترس قرار دارد و این گونه به دلیل سرعت رشد و تحمل دما و تراکم بالاتر نسبت به سالمون آتلانتیک دارای پتانسیل خوبی برای تولید در سیستم RAS است. چنین فاکتورهایی می‌توانند چرخه تولید را کوتاه کرده و خطرات و هزینه تولید هر کیلو محصول را کاهش دهند.

«قزل‌الا می‌تواند در آینده گونه ایده‌آلی برای پرورش در بلوهاوس باشد.»

جهت مشاهده سایر مقالات اقتصادی آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید

اقتصاد آبزیان با بتا