تازه‌ها

آخرین مطالب

کاهش-صادرات-آزادماهیان-شیلی

درآمد صادرات آزادماهیان شیلی در ماه می ۹/۳ درصد کاهش داشت

کاهش صادرات آزادماهیان شیلی

 

کاهش-صادرات-آزادماهیان-شیلی
در ماه می، تنها صادرات قزل آلا شاهد افزایش ارزش سال-به-سال بود.

 

ارزش صادرات آزادماهیان شیلی در ماه می امسال نسبت به همین ماه در ۲۰۱۹، ۹/۳% کاهش داشت. آمارها نشان می دهد صادرات سالمون آتلانتیک، سالمون کوهو (coho) و قزل آلا به ارزش ۳۳۸ میلیون دلار نسبت به ماه می سال گذشته کاهش ۳۵ میلیون دلاری را تجربه کرد.

درآمد حاصل از سالمون (آتلانتیک و کوهو) با افت ۱۲/۴% از ۳۲۹ میلیون دلار در می ۲۰۱۹، امسال به ۲۸۸ میلیون دلار رسید. اما صادرات قزل آلا از ۴۴ میلیون به ۵۰ میلیون دلار افزایش داشت.

ارزش صادرات آزادماهیان شیلی در پنج ماه اول سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲/۰۹ میلیارد دلار نسبت به ۲/۳۳۸ میلیارد دلار همین دوره در ۲۰۱۹، کاهش ۱۰/۶% را نشان می دهد.

مانوز-کاهش-صادرات-آزادماهیان-شیلی
فرانسیسکو مانوز: تقاضا کمتر از سوی بازارهای اصلی آزادماهیان.

 

بخش خدمات مواد غذایی و خوراک دریایی

فرانسیسکو مانوز، وزیر اقتصاد منطقه لوس لاگوس گفت، دلیل کاهش درآمد آزادماهیان، تقاضای کمتر در بازارهای مهم صادرات مانند برزیل، ایالات متحده و ژاپن در پی شیوع کووید-۱۹ است.

«آنچه در پرورش سالمون- مانند نرمتنان- اتفاق افتاد کاهش عمده تقاضا در بخش خدمات مواد غذایی و خوراک دریایی بود که به دنبال تعطیلی رستوران های زنجیره ای، هتل ها و کازینوها رخ داد. محصول خوراکی که صادر می شود وارد سوپرمارکت ها می شود که نسبت به سال های گذشته شاهد افزایش تقاضا در آنها بودیم، البته با قیمت های پایین تر.»

مانوز در خصوص افزایش درآمد حاصل از قزل آلا گفت: «سایر انواع محصولاتی که در فروشگاه ها عرضه می شود، بیش از ماهی کامل متقاضی دارد. در داخل نیز ما نگران حفظ تولید سالمون و ماسل پرورشی هستیم، حداقل در داخل کشور، فاکتور تأثیرگذاری روی بازدهی این بخش ها وجود ندارد.»

جهت مشاهده مقالات مرتبط با تاثیر کرونا بر صادرات آبزیان بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

شیلات و آبزی پروری در مدیترانه و دریای سیاه: تحلیل اولیه از تأثیرات بحران کووید-۱۹