تازه‌ها

آخرین مطالب

توقف صادرات سالمون شیلی به روسیه

با تعلیق تحویل بار به روسیه از سوی بزرگ‌ترین خطوط کشتیرانی جهان، صادرکنندگان سالمون شیلی صادرات به روسیه را متوقف کردند

 توقف صادرات سالمون شیلی به روسیه

شرکت‌های مِرسک غول کشتیرانی دانمارک، MSC مستقر در سوئیس و CMA CGM در فرانسه همگی روز سه‌شنبه اعلام کردند دیگر برای حمل بار به روسیه امکان رزرو وجود نخواهند داشت و بخش عمده ارسال کالا به این کشور را به حالت تعلیق درآوردند.

شرکت مرسک توقف صادرات سالمونشرکت کشتیرانی مرسک دانمارک

 

روز سه‌شنبه سه شرکت بزرگ‌ کشتیرانی جهان اعلام کردند با لغو ارسال کالاهای غیرضروری به روسیه به فهرست شرکت‌های تحریم‌کننده مسکو به دلیل حمله به اوکراین پیوستند.

سخنگوی سرمک، شرکت تولیدکننده سالمون تأیید کرد، دلایل توقف ارسال سالمون از شیلی به روسیه هرچه که باشد، اقدام روز سه‌شنبه خطوط کشتیرانی این تصمیم را عملی کرد.

«مرسک صادرات سالمون به روسیه را قطع کرد. در هفته‌های آتی از همه سو ابهامات بیش از حد زیادی وجود دارد. خطوط اصلی کشتیرانی ارسال بار به بنادر روسیه را متوقف کردند و فعلا امکان اقدامات لجستیکی وجود ندارد.»

شرکت مووی نیز تأیید کرد، آنها در حال حاضر از شیلی سالمون به روسیه ارسال نمی‌کنند.

مرسک با بیان پیامدهای تحریم‌ها در بیانیه‌ای گفت: «رزرو ارسال کالا از و به روسیه به استثناء اقلام غذایی، دارویی و بشردوستانه موقتا لغو خواهد شد.»

شرکت MSC نیز مشابه همین اقدامات را در پیش گرفت و گفت: «همچنان ارسال کالاهای اساسی را قبول کرده و آنها را از بقیه اقلام جدا می‌کند.»

شرکت CMA CGM نیز اعلام کرد: «مهم‌ترین اولویت ما محافظت از کارمندان و تا حد امکان تضمین تداوم زنجیره تأمین شماست.»

شرکت در سایت خود اعلام کرد: «به دلیل توجه ما به مقوله ایمنی، گروه تصمیم گرفت از امروز تا اطلاع بعدی، کلیه رزروهای حمل بار از و به روسیه را لغو کند.»

روسیه یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و عرضه‌کننده یک-ششم کلیه کالاهاست. اقدام مرسک، MSC و CMA CGM یعنی دسترسی مسکو به بخش بزرگی از ظرفیت حمل و نقل جهان مسدود می‌شود.

غرب تحریم‌های سنگینی را به روسیه تحمیل کرده تا اقتصاد آن را از سیستم مالی جهانی محروم سازد، شرکت‌ها را وادار به توقف فروش نماید، روابط با روسیه را قطع کند و ده‌ها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را از این کشور خارج سازد.

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک قزل‌آلا پرورشی بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خوراک قزل‌آلا پرورشی بتا