تازه‌ها

آخرین مطالب

پرورش ماهی خاویاری قزاقستان

برنامه‌ریزی برای پرورش ماهی خاویاری با کمک سوبسید در منطقه قوستانای قزاقستان

پرورش ماهی خاویاری قزاقستان

پرورش ماهی خاویاری قزاقستانیک پروژه سرمایه‌گذاری بزرگ در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در حال اجراست.

 

مقامات امیدوارند که در سایه تأیید برنامه توسعه شیلات برای ۲۰۲۲-۲۰۳۰  و اختصاص بودجه به سوبسید برای کمک به هزینه‌های شرکت‌ها، صنعت پرورش تجاری ماهی در این منطقه توسعه یابد.

سایات ژاسیپکف معاون اتاق کارآفرینان منطقه قوستانای (قزاقستان) تأکید کرد، موضوع حمایت دولت از مزرعه‌داران ماهی مقتضی‌ست، چرا که این منطقه در صنعت شیلات دارای پتانسیل است. اما همه مزرعه‌داران نمی‌دانند که امسال می‌توانند برای خرید خوراک، ماشین‌آلات و تجهیزات برای هچری و مزارع سوبسید دریافت کنند.

سریک بسیمبایو، رئیس بازرسی شیلات حوضه توبول-تورگای گفت: «هدف اصلی این برنامه افزایش تأمین محصولات ماهی برای جمعیت کشور و ایجاد شرایطی برای توسعه پرورش ماهیست. اقدامات حمایتی از سوی دولت به اجرا آمده است از جمله اختصاص سوبسید به مؤلفه‌های اصلی هزینه مانند خرید خوراک، ذخایر ماهی، خرید و نگهداری ذخایر جایگزین برای گونه‌های آسیب‌پذیر، تهیه دارو، توسعه تکثیر ماهی و مطابقت‌های بیولوژیکی و سرمایه‌گذاری برای تمام انواع مزارع ماهی.»

به گفته او، یک پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در منطقه قوستانای در دست اجراست که ۳۰ میلیون تنگه  از بودجه کشور به آن اختصاص یافته است. ما در مورد یک مزرعه متعلق به والنتین ایشنکو و ولادیسلاو بوبیلو، کارآفرینان شهر توبیل صحبت می‌کنیم که تصمیم دارند مزرعه‌ای به مساحت ۱,۰۰۰ متر مربع برای تولید ۲۰ تن ماهی خاویاری احداث کنند.

این مزرعه شامل ۲۰ استخر و حوضچه ۵ متری برای پرورش و نگهداری ماهی در زمستان است که اجازه می‌دهد در آینده علاوه بر ماهی، خاویار , بچه‌ماهی نیز پرورش دهد. لازم به ذکر است که راه‌اندازی مزرعه کوچکی در این فضا به سال ۲۰۲۰ بازمی‌گردد که ماهی با وزن ۳ الی ۵ کیلوگرم تولید می‌کردند. اما حالا بنا به دلایلی پیشرفت پروژه به سال آینده موکول شده است، ازینرو کارآفرینان امسال تصمیم دارند تنها از ۱۰ میلیون تنگه سوبسید استفاده کنند.

سریک بسیمبایو افزود، سوبسیدها علاوه بر تکثیر ماهی، فرآوری آن را نیز شامل می‌شود. در آینده نزدیک اداره  بازرسی گشت‌زنی در مناطق این ناحیه را آغاز می‌کند و در خصوص اقدامات حمایتی دولت به کارآفرینان اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک ماهیان خاویاری پرورشی بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

صفحه اختصاصی خوراک ماهیان خاویاری بتا