تازه‌ها

آخرین مطالب

رشد قیمت میگو اکوادور 2022

شروع قوی برای قیمت‌های میگو اکوادور در ۲۰۲۲، حاکی از سال دیگری همراه با رشد است

رشد قیمت میگو اکوادور ۲۰۲۲

رشد-قیمت-میگو-اکوادور

طبق داده‌های موجود ، با وجود کاهش مستمر قیمت میگو اکوادور از اکتبر، قیمت سر-مزرعه در ژانویه تقریبا کیلویی ۱ دلار بالاتر از همین ماه در سال گذشته بود.

به گفته منابع خبری متعدد، این امر تولیدکنندگان را ترغیب می‌کند و آنها را به سالی بهتر از ۲۰۲۱ امیدوار می‌سازد.

تولیدکننده کوچکی در استان مانابی که نخواست نامش فاش شود گفت: «رشد قیمت سال-به-سال مبنایی در ترسیم چشم‌انداز بسیار مثبت ما برای رشد این صنعت در ۲۰۲۲ است.»

مزرعه‌دار دیگری افزود: «تقاضا در بازارهای اصلی رضایت‌بخش است. هرچند انتهای سال و آغاز سال جدید معمولا ایامی هستند که ما فروش کمتری داریم، اما به خوبی مدیریت کردیم. قیمت‌ها در سراسر ماه ژانویه افزایش داشتند.»

در واقع از اولین ماه سال در مقایسه با ژانویه ۲۰۲۱ میانگین قیمت سر-مزرعه برای میگو با سر و با پوست اکوادور کیلویی ۰.۲۵ تا ۰.۷۵ دلار برای تمام سایزها افزایش داشت.

طبق داده‌های زیر در ژانویه ۲۰۲۲ میانگین قیمت سر مزرعه به این شرح بود: سایز ۲۰/۳۰ کیلویی ۵.۴۰ دلار، سایز ۳۰/۴۰ کیلویی ۴.۵۵ دلار، سایز ۴۰/۵۰ کیلویی ۴.۱۵ دلار، سایز ۵۰/۶۰ کیلویی ۳.۸۵ دلار، سایز ۶۰/۷۰ کیلویی ۳.۴۰ دلار، سایز ۷۰/۸۰ کیلویی ۳.۱۵ دلار، سایز ۸۰/۱۰۰ کیلویی ۲.۸۰ دلار، سایز ۱۰۰/۱۲۰ کیلویی ۲.۴۵ دلار، سایز ۱۲۰/۱۴۰ کیلویی ۲.۱۵ دلار.

گوریان نیکولاج تحلیلگر ارشد سیفود بانک کشاورزی رابوبانک در هلند، طی وبیناری گفت: « قیمت‌ها در ۲۰۲۱ نسبت به کاهش شدیدی که در ۲۰۲۰ به دلیل پاندمی اتفاق افتاد، بهبودی پر قدرتی را به نمایش گذاشتند.» این وبینار اخیرا با همکاری بانکو پیچینچا، بزرگ‌ترین بانک خصوصی اکوادور برگزار شد.

او افزود: «با وجود کاهش قیمت در سه ماهه چهارم سال، حالا قیمت‌ها بین ۲۵% تا ۳۰% بالاتر از آغاز سال ۲۰۲۱ قرار دارند. صادرات به بازارهای اصلی ثابت است و چین نیز به آرامی به عرصه تجارت بازمی‌گردد. این انگیزه‌ای قوی برای رشد تولید است، چرا که به معنی سودآوری بیشتری نسبت به ژانویه ۲۰۲۱ برای مزرعه‌داران است»

همچنین طبق داده‌های موجود، قیمت میگو اکوادور در هفته ۲ در ۲۰۲۲ اولین رشد خود را از اکتبر سال قبل نشان داد. در اکتبر بعد از آنکه قیمت‌ها به بالاترین سطح سالانه خود رسیدند، افت قیمت آغاز شد.

بنابراین از اوایل ژانویه قیمت‌ها رشد مستمر داشتند تا به کیلویی ۵.۶۰ دلار برای سایز ۲۰/۳۰ رسیدند. سایر سایزهای بزرگ و متوسط در هفته‌های بعد افت قیمت را تجربه کردند.

داده‌ها نشان می‌دهند این سایزها احتمالا در اوایل فوریه در مسیر بازگشت قرار می‌گیرند.

از هفته ۵ (۳۱ ژانویه تا ۶ فوریه) میانگین قیمت میگو برای سایز ۳۰/۴۰ کیلویی ۴.۵۰ دلار، سایز ۴۰/۵۰ کیلویی ۴.۲۰ دلار، سایز ۵۰/۶۰ کیلویی ۳.۹۰ دلار، سایز ۶۰/۷۰ کیلویی ۳.۴۰ دلار، سایز ۷۰/۸۰ کیلویی ۳.۱۰ دلار بود.

برای سایزهای کوچک‌تر، قیمت سایز ۸۰/۱۰۰ تا کیلویی ۲.۴۰ دلار، سایز ۱۰۰/۱۲۰ تا کیلویی ۲.۳۰ دلار، سایز ۱۲۰/۱۴۰ تا کیلویی ۲.۰۰ دلار افت کرد. با اینحال این قیمت‌ها هنوز بالاتر از قیمت‌های همین دوره در ۲۰۲۱ قرار دارند.

قیمت وانامی اکوادور سرمزرعه

رشد-قیمت-میگو-اکوادور

قیمت وانامی اکوادور سرمزرعه

رشد-قیمت-میگو-اکوادور

قیمت وانامی اکوادور سرمزرعه

رشد-قیمت-میگو-اکوادور

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک میگو پرورشی بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خوراک میگو پرورشی بتا