تازه‌ها

آخرین مطالب

سالمون خارجی به دنبال جایگزین برای بازار روسیه است

اثر تحریم بر بازار سالمون روسیه

شرکت باکافراست در جزایر فارو تصمیم گرفته ارسال سالمون به روسیه را به دلیل وضعیت اوکراین متوقف کند. تولیدکنندگان ماهی در شیلی نیز بازارهای دیگری را برای جایگزینی آن جستجو می‌کنند زیرا نگران تحریم‌های غرب هستند.

اثر تحریم بر بازار سالمون روسیه

فارو تصمیم گرفت مسیر عرضه را تغییر دهد

بر اساس پرتال سایت اینترافیش، رگین ژاکوبسن مدیرعامل باکافراست گفت، سال گذشته تقریبا ۱۰% فروش سالمون شرکت به بازار روسیه بود.

باکافراست بیش از بیست سال است که محصولات خود را به روسیه عرضه می‌کند و توانسته روابط مستحکمی با فدراسیون روسیه برقرار سازد. به این ترتیب روسیه قادر بود رویدادهای (تحریم‌های) ۲۰۱۴ را تحمل کند.

رگین گفت، اما وضعیت فعلی بیش از حد غیرعادی و بسیار شوکه‌کننده است. او معتقد است این شرایط در کوتاه‌مدت عادی نخواهد شد. به گفته خبرنگار ما، این شرکت امیدوار است سهم بیشتری از بازار اروپا، آسیا و ایالات متحده به دست بیاورد.

طبق آمار و ارقام اینترافیش، درآمد باکافراست در ۲۰۲۱ با ۱۹% افزایش به ۵/۵۶ میلیارد کرون (۸۴۰ میلیون دلار) بالغ گشت.

شیلی نگران تحریم‌هاست

تولیدکنندگان سالمون در شیلی به طور جدی نگران تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین و همچنین افزایش قیمت سوخت و مشکلات احتمالی در لجستیک هستند. بنابراین پرورش دهندگان آبزیان در این کشور به دنبال بازارهای جایگزین برای بازار روسیه می‌گردند، چرا که نگران بروز مشکلاتی مرتبط با عرضه هستند. این شرکت از نزدیک وضعیت را پایش می‌کند.

در ۲۰۲۱ مزرعه‌داران سالمون در شیلی ۵۰,۶۸۹ تن ماهی را به این کشور ارسال کردند. سهم بازار روسیه ۶% از صادرات شیلی است و طبق این شاخص فدراسیون روسیه در رتبه چهارم قرار دارد.

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک قزل‌آلا پرورشی بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خوراک قزل‌آلا پرورشی بتا