تازه‌ها

آخرین مطالب

تحلیل بازار قزل آلا بتا

تحلیل بتا از بازار قزل آلا (۹۹/۴/۱۸)

قزل آلا، قیمت، بتا

گروه بتا در مدت ۲-۳ سال اخیر که افتخار همراهی با اعضای محترم کانال تلگرام “اقتصاد آبزیان” داشته است، همواره سعی نموده ‌تا با ارائه قیمت ها و شرایط بازار ماهی تهران به صورت کاملا درست و رعایت اصول امانتداری، در خدمت صنعت آبزی پروری و شیلات باشد.

قزل-آلا

لازم به ذکر است که گروه بتا در طول این مدت، نه در برهه زمانی که قیمت قزل آلا از کمتر از ۱۰ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، عامل ارتقا قیمت ها بود و نه در یکسال گذشته که با کاهش قیمت مواجه شده ایم منفعتی دارد.

با توجه به اینکه گروه بتا از شرکت های تولید کننده خوراک می باشد، قطعا منفعت پرورش دهندگان را در راستای منافع خود می داند و از افزایش سودآوری مزارع آبزی پروری استقبال می نماید.

لازم به یادآوری است که گروه بتا مرجع قیمت گذاری آبزیان نبوده و قیمت فروش ماهی در بازارهای هدف  توسط ارگان های ذی صلاح صورت می پذیرد، ما تنها در راستای ارتقا دانش اقتصادی در زمینه آبزیان، قیمت های واقعی بازار را به اطلاع پرورش دهندگان گرامی می رسانیم.

با این حال کانال ها یا وبسایت های شیلاتی هستند که از قیمت های ارائه شده در کانال اقتصاد آبزیان کپی برداری می کنند و یا قیمت ها را برای جلب توجه پرورش دهندگان،  بالاتر از قیمت های واقعی اعلام میکنند در حالیکه اصلا با این قیمت ها در بازار تهران خرید و فروشی انجام  نشده است.

متاسفانه منافع بعضی افراد در بهم ریختگی بازار قزل آلا و ابهام در قیمت ها و معلوم نبودن شرایط واقعی بازار است. از طرف دیگر با توجه به کاهش میزان خرید مردم و همچنین افزایش سهم فروشگاه های زنجیره ای در فروش ماهی و افزایش خرید آنلاین مصرف کنندگان، به مرور نقش بازارهای سنتی مانند بازار بعثت در حال کمرنگ شدن است و با توجه به اینکه منافع پرورش دهندگان از سوی غرفه داران بازار بعثت رعایت نمی شود و بجای همراهی و همکاری در منطقی شدن قیمت ماهی، سعی در پایین نگه داشتن قیمت ها می نمایند.

علت اصلی بالا نرفتن قیمت ماهی در هفته گذشته و حتی کاهش قیمت ها ، افزایش میزان تخلیه ماهی در بازار بعثت توسط چند نفر بود و با عرضه زیاد و به فروش نرفتن ماهی ها، قیمت ها مجددا کاهش یافت، لذا در جهت تامین منافع پرورش دهندگان و کل فعالان صنعت قزل آلا از امروز قیمت بازار بعثت در کانال اقتصاد آبزیان اعلام نمی گردد، مگر اینکه تغییری در نحوه قیمت گذاری در بازار و با در نظر گرفتن منافع پرورشدهندگان صورت بگیرد.

با این حال افرادی که علاقه مند یه پیگیری قیمت و شرایط بازار تهران هستند می توانند “نرم افزار بتا” را بر روی گوشی همراه خود نصب نمایند و یا در صفحه اختصاصی” قیمت دهی روزانه قزل آلا ” در سایت بتا اطلاعات مورد نظر خود را کسب نمایند.

گروه بتا به پرورش دهندگان قزل آلا پیشنهاد می نماید تا به دنبال بازارهای جایگزین و سایر خریداران ماهی باشند و ما در همین راستا تمام تلاش خود را برای کمک به پرورش دهندگان انجام خواهیم داد. در روزهای آینده و به منظور تامین منافع و سودآوری پرورش دهندگان،  برنامه ها و روال جدید اطلاع رسانی ها را کانال اقتصاد آبزیان به اطلاع شما همراهان محترم می رسانیم.