تازه‌ها

آخرین مطالب

تحلیل بازار قزل آلا بتا

تحلیل بتا از بازار قزل آلا (۹۸/۱۲/۲۴)

قزل آلا، عید نوروز، قرنطینه

قزل-آلا

 

مطابق پیشبینی های ارائه شده در “کانال اقتصاد آبزیان“،  هفته گذشته بازار ماهی و آبزیان ثبات نسبی خود را حفظ کرد و قیمت ها با نوسانات کمی همراه بود که با در نظر گرفتن شرایط فعلی اقتصادی و مشکلات ناشی از بیماری کرونا، خیلی هم بد نیست، هرچند انتظارات پرورش دهندگان قزل آلا از بازار اسفندماه فراتر از شرایط فعلی بوده است.

همچنین نحوه خرید مردم در چند روز گذشته حاکی از آن است که بسیاری از خانواده ها با توجه به تعطیلی تعداد زیادی از شرکت ها و کسب و کارهای خصوصی و نیمه دولتی در هفته پیش رو و در ادامه تعطیلات سال نو، برای خود قرنطینگی خانگی آماده می شوند.

امیدواریم با رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه خانگی و سخت گیری های بیشتر در رفت و آمدهای داخل و خارج شهری با توقف گسترش بیماری در فروردین روبرو باشیم و با عادی شدن روال زندگی، شاهد رونق بازارهای اقتصادی باشیم، در غیر این صورت شرایط بسیار سختی را در بهار ۹۹ شاهد خواهیم بود.

نتیجه گیری     

  • در هفته پیش رو عرضه ماهی شرایطی مشابه  و حتی بیشتر از هفته گذشته خواهد داشت و لذا امیدواریم تقاضا نیز با حجم بالا وجود داشته باشد تا ضمن جذب ماهی عرضه شده شاهد افزایش قیمت قزل آلا نیز باشیم.   
  • امیدواریم که  شرایط خاص این روزها و بحران های احتمالی که به هر دلیلی می تواند بوجود بیاید را فراموش نکنیم و استراتژی های تولید و سرمایه گذاری، به نحوی برنامه ریزی شود که در برابر مشکلات پیش رو، امکان ادامه کار و فعالیت اقتصادی حفظ شود.
  • با توجه به بیانیه جدید دولت که حاکی از تعطیلی اجباری کسب و کارها و بازارها و جلوگیری و کاهش رفت و آمدها در سطح شهرها می باشد لذا تا روشن شدن ابعاد دقیقتر بیماری و سیاست های در نظر گرفته شده توسط حاکمیت، امکان هرگونه پیش بینی و تحلیل بازار منتفی شده است. لذا فقط می توانیم امیدوار باشیم هرچه زودتر شرایط به روال عادی باز گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحلیل های گروه بتا در زمینه بازار قزل آلا بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

تحلیل بتا از بازار قزل آلا