تازه‌ها

آخرین مطالب

افزایش قیمت میگو اکوادور

 افزایش قیمت میگوی پرورشی اکوادور

روند افزایشی قیمت میگو

به گفته تعدادی از منابع، قیمت میگو اکوادور سر مزرعه در چند هفته گذشته به رشد خود ادامه می دهد اما این وضعیت می تواند با توجه به شرایط فعلی بازار کوتاه-مدت باشد.

افزایش-قیمت-میگو-اکوادور

از ۸ سپتامبر قیمت میگو با سر و با پوست (HOSO) تا کیلویی ۴.۸۰ دلار برای سایز ۲۰/۳۰، کیلویی ۴.۱۰ دلار سایز ۳۰/۴۰، کیلویی ۳.۸۰ دلار سایز ۴۰/۵۰، کیلویی ۳.۴۰ دلار سایز ۵۰/۶۰، کیلویی ۳.۱۰ دلار سایز ۶۰/۷۰، کیلویی ۲.۹۵ دلار سایز ۷۰/۸۰، کیلویی ۲.۶۰ دلار سایز ۸۰/۱۰۰، کیلویی ۱.۹۰ دلار سایز ۱۰۰/۱۲۰، کیلویی ۱.۲۰ دلار سایز ۱۲۰/۱۵۰ افزایش یافت. بسته به سایز میگو، این قیمت ها به معنی افزایش کیلویی ۰.۳۰ تا ۰.۴۰ دلار نسبت به دو هفته گذشته است.

یک تولیدکننده کوچک در اکوادوری گفت: «ما تولیدکنندگان میگو معتقدیم قیمت ها این ماه افزایش بیشتری خواهند داشت، چرا که حالا تقاضا بیشتر شده و ما برای پاسخ به آن میگو کافی نداریم.»

او افزود، قیمت ها از اوایل آگوست رو به افزایشند. « برای صنعتی که از ابتدای سال با مشکلات زیادی دست به گریبان بوده، این خبر خوبی محسوب می شود.» هر چند این خبر خوبی به نظر می رسد، اما سایر تولیدکنندگان نگرانند افزایش قیمت ها تداوم نداشته باشد.

نماینده ای از صنعت در استان مانابی اکوادور که نخواست نامش فاش شود توضیح داد: «برای شروع، هند در حال حاضر با مشکلات متعددی در زمینه تولید میگو روبروست و این یعنی اکوادور به کشورهایی محصول عرضه می کند که معمولا از این کشور آسیایی خرید می کردند.»

بارش های گسترده در آندرا پرادش هند در چند هفته گذشته به شیوع بیماری منتهی شد و برداشت انبوه محصول را در پی داشت. بسیاری از میگوها حتی کوچک تر از سایز ۱۰۰ بودند.

«بعلاوه US در حال حاضر متقاضی محصولات با ارزش افزوده از اکوادور بوده و قیمت این محصولات نیز رو به افزایش است.»

از ۲ سپتامبر قیمت هر پوند میگو بدون سر و با پوست (HLSO) 3.15 دلار برای سایز ۱۶/۲۱، ۲.۶۰ دلار سایز ۲۱/۲۵، ۲.۴۰ دلار سایز ۲۶/۳۰، ۲.۱۰ دلار سایز ۳۱/۴۵، ۱.۹۵ دلار سایز ۳۶/۴۰، ۱.۸۰ دلار سایز ۴۱/۵۰، ۱.۷۰ دلار سایز ۵۱/۶۰، ۱.۶۰ دلار سایز ۶۱/۷۰، ۱.۳۵ دلار سایز ۷۱/۹۰، ۱.۲۰ دلار سایز ۹۱/۱۱۰.

این منبع افزود: «قیمت میگو HLSO سایز بزرگ در حالی افزایش یافت که قیمت سایز کوچک رو به کاهش گذاشت و دلیل آن برداشت های زودهنگام در هند بود. قیمت ها در این کشور به میزان قابل توجهی کاهش داشتند و ما باید با آنها رقابت کنیم.»

علاوه بر آن، فصل سرما در کشورهای آمریکای لاتین آغاز شده که کمک چندانی به تولید نمی کند. «دمای پایین در اکوادور سطح تولید را کاهش می دهد و باعث تأخیر در برداشت های تابستان و کاهش نرخ بازماندگی میگو می شود.»

چنانچه خوزه آنتونیو کامپوسانو رئیس اتاق ملی آبزی پروری اکوادور در اواسط آگوست اعلام کرد، این وضعیت به کاهش میانگین حجم صادرات تا ۹۰ میلیون پوند در ماه در طی نیمه دوم ۲۰۲۰ اضافه می شود. این حجم صادرات ۴۰-۵۰% کمتر از نیمه اول سال است.

کامپوسانو گفت: «ما امیدواریم تعدیل در سطح تولید بهبودی قیمت ها را تضمین کند و شرایط بسیار مطلوب تری را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایجاد نماید. قیمت ها قبلا به کف رسیده اند و اگر شرایط بهبود نیابد، این صنعت در خطر نابودی قرار می گیرد.»

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صنعت میگو اکوادور بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

انتظار افزایش قیمت از جانب شرکت های کوچک تولید میگو اکوادور، رکود فروش در چین