تازه‌ها

آخرین مطالب

راشن-آکواکالچر

راشن آکواکالچر بیش از ۲۳ میلیون دلار روی مزارع جدید سرمایه‌گذاری می‌کند

مسیر توسعه راشن آکواکالچر

راشن-آکواکالچر

Inarctica برند جدیدی که توسط راشن آکواکالچر راه‌اندازی شده است

راشن آکواکالچر شرکت پرورش دهنده آزاد ماهیان در مسیر توسعه تولید تا ۳۵,۰۰۰ تن تا ۲۰۲۵ قرار دارد و در سال ۲۰۲۰ مالکیت دو مزرعه جدید را به دست آورده است.

به گفته این شرکت، هزینه سرمایه‌ای آن برای ۲۰۲۰ از ۱/۸ میلیارد روبل (RUB) (23/6 میلیون دلار) فراتر رفت که شامل خرید مناطق جدید برای مزرعه در خلیج Pitkov و Tyuva بود. این شرکت همچنین توانست مالکیت خود را از یک کارخانه فرآوری (Tri Ruchya and Murmanrybprom) به ۱۰۰% افزایش دهد.

شرکت در ۲۰۲۰ با ۹% کاهش سال-به-سال ۱۵,۵۱۰ تن سالمون به فروش رساند. دلیل آن تأخیر در آغاز فصل برداشت در نتیجه سرمای غیرعادی بهار و تابستان بود. بخشی از برداشت محصول در ۲۰۲۱ محقق شد و این امر در رشد دارایی بیولوژیکی شرکت نمودار می‌شود که حالا در سطح بی‌سابقه‌ای قرار دارد. آنها در پایان سال هنوز ۲۸,۱۹۹ تن ماهی در آب داشتند.

شکل زیر، نتایج سال ۲۰۲۰ شرکت راشن آکواکالچر است. همانطور که می‌بینیم سهم شرکت از بازار به دلایلی که ذکر شد در ۲۰۲۰ کاهش داشت و به ۲۶% رسید.

راشن-آکواکالچر

در ۲۰۲۰ راشن آکواکالچر شاهد افزایش ۴% میانگین قیمت فروش بود، دلیل آن تا حدودی قراردادهای مستقیم عرضه محصول به فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای و فرآوران بود. شرکت همچنین “Inarctica” که برند جدید برای ‌”ماهی فوق‌العاده تازه” است را راه‌اندازی کرد.

درآمد سال گذشته شرکت با ۵% کاهش نسبت به ۲۰۱۹ به ۸/۳ میلیارد روبل بالغ گشت و سود عملیاتی آن با افت ۱۳% به ۳/۳ میلیارد روبل رسید. درآمد عملیاتی قبل از کسر بهره و مالیات (EBIT) 2/2 یورو برای هر کیلو سالمون برداشت شده بود. این رقم در سال ۲۰۱۹ کیلویی ۲/۴ یورو بود. این آمار و ارقام، شرکت را در بین ۲۲ شرکت جهانی، در جایگاه دوم قرار می‌دهد.

چنانچه در محاسبات بورس مسکو نیز به تأیید رسیده، سال گذشته سهام شناور آزاد از ۸% به ۱۴% افزایش یافت. شرکت نقدینگی را افزایش داد و افزایش ۱۷ برابری سهامداران تا بیش از ۱۱,۰۰۰ سهامدار را تجربه کرد.

«در پی نتایج به دست آمده از H1 (نیمه اول) سال ۲۰۲۰، اولین سود سهام در ۱۰ سال به میزان هر سهم ۵ روبل پرداخت شد.»

به گفته شرکت، در مارس ۲۰۲۱، راشن آکواکالچر با موفقیت اوراق قرضه سه ساله را به ارزش ۳ میلیون روبل با نرخ بهره ۹/۵% منتشر کرد. انتشار این اوراق مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفت و ۵۵% آن توسط سرمایه‌گذاران خرد خریداری شد.

ایلیا سوسنف مدیرعامل راشن آکواکالچر گفت: «سال ۲۰۲۰ با ماهیت بی‌سابقه خود، اهمیت بیزینس پایدار و کارآمد را به همه نشان داد. ما قادر بودیم عملیات‌های خود را بدون وقفه ادامه دهیم، بدون از دست دادن حتی یک روز. با وجود افت بازار جهانی سالمون در میانه پاندمی و شرایط چالش‌برانگیز آب و هوایی، ما نتایج عملیاتی و مالی خوبی داشتیم و به تحکیم پایه‌های اصلی شرکت پرداختیم. به این ترتیب راه را برای رشد آتی هموار نمودیم.»

او افزود: «ما در این نقطه متوقف نمی‌شویم و به سرمایه‌گذاری چند میلیارد روبل برای توسعه بیزینس خود ادامه می‌‌دهیم. در نتیجه افزایش سهام خود از کارخانه فرآوری، خرید دو مزرعه ماهی جدید با کیفیت بالا و راه‌اندازی برند Inarctica، به هدف درازمدت خود که تبدیل شدن به بزرگ‌ترین فعال ادغامی عمودی در صنعت آبزی‌پروری است، نزدیک‌تر می‌شویم.»

او در ادامه گفت، شرکت تمایل دارد در صورتی خطرات بیولوژیکی بوجود نیاید، به پرداخت سود سهام به میزان ۳۰-۵۰% سود خالص ادامه دهد. همچنین موقعیت مالی با ثبات و پیاده‌سازی موفق استراتژی رشد خود را حفظ می‌کند.

«من اطمینان دارم پیاده‌سازی موفق استراتژی رشد مورد استقبال تمام سهامداران قرار می‌گیرد. من به سهم خودم متعهد می‌شود کل تیم راشن آکواکالچر در تمام حوزه‌های بیزینسی ما به کار سخت ادامه دهند.»

جهت مشاهده مقاله ای مرتبط با شرکت راشن آکواکالچر بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

رشد فروش آبزی پروری روسیه در نیمه اول ۲۰۲۰