تازه‌ها

آخرین مطالب

اوشن آرک، کشتی پرورش ماهی

اوشن آرک، کشتی پرورش ماهی دور از ساحل

اوشن آرک، کشتی پرورش ماهی

نوعی کشتی با نام اوشن آرک توانایی تولید ماهی با کیفیت ممتاز را دارد.

اوشن آرک، کشتی پرورش ماهی

این در واقع یک کشتی خودپیشران است که در قفس‌های مسی ماهی پرورش می‌دهد و یک رویکرد کاملا جدید را در پرورش ماهی ارائه می‌دهد. هدف این شرکت ایجاد تحول در صنعت با بهبود پارامترهای متعدد است از جمله، سلامت ماهی، راحتی خدمه و تصویر خود صنعت.

این کشتی با نام اوشن آرک، یک پروژه در شیلی است که طراحی آن توسط شرکت اوشن آرکز تک (OATECH) به اجرادرآمده و گواهی تأیید در اصل (AiP) را از سوی شرکت ریجستری دریایی ایتالیا (RINA) دریافته نموده است. این شرکت کشتی‌ها و قایق‌ها و امنیت آنها را طبقه‌بندی می‌کند.

این کشتی یک تریماران (قایق سه‌بدنه) خودپیشران مجهز به هوش مصنوعی  با انتشار پایین آلاینده‌ها، با طول ۱۷۰ متری و پهنای ۶۴ متری، دارای قفس‌های مسی خود تمیزشونده است که به سلامت ماهی کمک می‌کند. برای ساخت این کشتی با شرکت‌های مختلف از جمله چاینا مرچند اینداستری، ترسان و CIMC رافلز به توافق رسیدند. از ویژگی‌های این کشتی می‌توان به توانایی آن در استقرار به دور از امواج گرما، شکوفایی جلبکی و طوفان‌های دریایی و تولید ماهی با کیفیت ممتاز و افزایش تولید پروتئین بدون فشار بر ذخایر وحشی، زیستگاه‌ها  و منابع ساحلی، زمینی و آبی اشاره کرد.

رودریگو سانچز راکارو بنیان‌گذار OATECH گفت: «ما تمام دانش و تجربه خود را در طراحی، مهندسی و توسعه این قایق عظیم آبزی‌پروری بکار بردیم، از جمله مدل‌سازی دینامیک و  استاتیک که مقاومت در برابر امواج را تست می‌کند. کشتی‌ها یک طرح عالی برای تولید ماهی به شرکت ارائه می‌دهند. این مزرعه ماهی در یک قایق عظیم برای فعالیت دور از ساحل طراحی شده است که بهترین شرایط برای ماهی فراهم می‌شود. تکنولوژی آن تراکم پایین تولید ماهیان سالم‌تر و با کیفیت بالاتر را امکان‌پذیر می‌سازد. هزینه آن نیز از سیستم‌های فعلی پرورش دور از ساحل، مزارع زمینی و ساحلی پایین‌تر است.»

پاتریزیو دی‌فرانسسکو مهندس ارشد دریایی RINA در منطقه شمال غرب اروپا گفت: «این یک کشتی فوق‌العاده است. گواهی AiP آن هم در صنعت پرورش ماهی و هم در طبقه‌بندی کشتی‌های غیرمتداول یک نقطه عطف محسوب می‌شود. برداشت ماهی پایدار یک رویکرد نوآورانه است تا امنیت غذایی و خودکفایی تضمین شود. این امر می‌تواند پرورش ماهی را در آینده متحول سازد.»

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با آبزی پروری حرفه ای بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بتا و آبزی پروری حرفه ای