تازه‌ها

آخرین مطالب

با شدت گرفتن کووید-۱۹ قیمت میگو پرورشی در جنوب چین روند کاهشی را آغاز کرد

ویروس امیکرون، میگو و چین

میگو پرورشی در جنوب چینمزرعه میگو در ژانجیانگ، استان گوانگدونگ، ۲۰۱۷

 

شیوع سویه ویروس امیکرون در چین به خدمات غذایی در سراسر کشور خسارت زده و در بسیاری از شهرها فعالیت‌ها و تجمعات خارج از خانه را محدود نموده است.

این کشور در ۱۷ مارس در مجموع ۱,۲۲۶ مورد قطعی ابتلاء را گزارش داد که پنجمین روز متوالی با بیش از ۱,۰۰۰ مورد محسوب می‌شود و علایم اندکی از کاهش سرعت روند آن مشهود است.

چین اقدامات کنترل سختگیرانه در پیش گرفته است. اما مقامات به نقل از دانشمندان اعلام کردند امیکرون مسری‌تر از سویه‌های قبلی است. به دلیل کشندگی کمتر این سویه پایش آن دشوارتر است.

در شنزن، چهارمین شهر بزرگ چین شیوع بیماری به تعطیلی رستوران‌ها منتهی شده است. گوانگژو، سومین شهر بزرگ چین نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

مدیر یک شرکت واردکننده سالمون گفت: «هرچند رستوران‌ها طبق معمول فعالیت دارند، اما مردم تمایلی به خرج کردن ندارند.»

شنزن تنها در ۱۵۰ کیلومتری گوانگژو قرار دارد. این دو شهر و مناطق اطراف آن مرکز اقتصادی جنوب چین را در منطقه دلتای رودخانه پِرل تشکیل می‌دهند.

طبق گزارش فیش‌فرست، نشریه محلی سیفود، قیمت میگو در این منطقه از آغاز این هفته (۱۴ مارس)، با افت ۱۰ یوان برای سایز ۴۰ کیلویی ۲۰ یوآن (۳/۱۵ دلار) مبادله شد.

در ژانجیانگ، استان گوانگدونگ- که “پایتخت میگو” چین لقب گرفته- قیمت میگو سایز ۸۰ با کاهش ۱۶% از کیلویی ۶۰ یوآن در ۹ مارس به ۵۰ یوان در ۱۶ مارس رسید.

در ژونگشان و ژیانگمن که به گوانژو و شنژن نزدیک‌تر هستند، قیمت سایز ۸۰ افت ۳۳% را تجربه کرد و از کیلویی ۶۰ یوآن به کیلویی ۴۰ یوآن کاهش یافت.

یک تاجر میگو گفت: «اوج گرفتن کووید-۱۹ باعث وحشت شده و از سوی دیگر تجارت میگو سفید را تحت تأثیر قرار داده است. برداشت محصول از یکشنبه گذشته آهسته است و ما انتظار داریم روند نزولی قیمت‌ها ادامه پیدا کند. پاندمی در ۲۰ استان کشور شایع شده است. تقاطع بزرگراه‌ها به شدت کنترل می‌شود. عبور و مرور به گواهی تست منفی ۲۴ ساعت قبل نیاز دارد. حمل و نقل در مسیرهای طولانی دشوارتر شده است.»

وضعیت لجستیکی رکود در بازار را تشدید نموده و این برخلاف انتظارات خوش‌بینانه بسیاری از مزرعه‌داران است که یک هفته قبل اعلام شد و گمان می‌رفت تا جشنواره کینگ مینگ در ۵ آوریل بازار رونق داشته باشد.

مزرعه‌داری با نگرانی گفت: «در واقع، ما میگو زیادی در استخرها نداریم. بدون کووید، قیمت‌ها رشد می‌کردند. شاید بعد از پاندمی عرضه افزایش یابد و بالا رفتن مجدد قیمت‌ها دشوار خواهد بود.»

جهت مشاهده صفحه اختصاصی خوراک میگو پرورشی بتا بر روی لینک زیر کلیک نمایید

خوراک میگو پرورشی بتا