تازه‌ها

آخرین مطالب

پروژه نیروی موج برای تجهیزات آبزی‌پروری

پروژه نیروی موج برای تجهیزات آبزی‌پروری دور از ساحل راه‌اندازی شد

پروژه نیروی موج برای تجهیزات آبزی‌پروری

پروژه ۳/۴ میلیون دلاری که قرار است از نیروی موج برای تولید انرژی در تجهیزات آبزی‌پروری دور از ساحل استفاده کند راه‌اندازی می‌شود.

شرکت انرژی پاک کارنگی نمونه پروژه مقیاس شده مورپاور را به همراه مرکز همکاری تحقیقات (CRC) اقتصاد آبی راه‌اندازی می‌کند. هدف از آن فراهم کردن انرژی پاک و قابل اطمینان برای فعالیت‌های دور از ساحل است تا اتکاء به ژنراتورهای دیزلی کاهش یابد. به گفته کارنگی، بازار هدف این پروژه قایق‌های دور از ساحل مانند بارج‌های خوراک در صنعت آبزی‌پروری است، اما در آینده طیف گسترده‌تری را دربر می‌گیرد و شامل بسیاری از عملیات‌های دور از ساحل می‌شود که به انرژی نیاز دارند.

کارنگی در دو سال آینده تصمیم دارد یک نمونه مقیاس شده از تکنولوژی مورپاور را در نزدیکی دفتر مرکزی و واحد تحقیقات خود در غرب استرالیا طراحی، نصب و راه‌اندازی کند. این پروژه توسط مرکز CRC اقتصاد آبی تأمین مالی خواهد شد و با همکاری نزدیک شرکایی مانند هوآن و گروه تاسال دو شرکت بزرگ آبزی‌پروری استرالیا، به اجرا درمی‌آید.

پروژه نیروی موج برای تجهیزات آبزی‌پرورینمایی از نصب شدن یونیت مورپاور در یک بارج خوراک

 

شرکای دانشگاهی و صنعتی پروژه ازین قرارند: شرکت DNV GL استرالیا، شرکت سازه‌های پیشرفته کامپوزیتی استرالیا، دانشگاه تاسمانیا، KIC/ گروه انرژی اقیانوس استرالیا، شرکت تحقیقات AMC و دانشگاه کوئینزلند. با ۱/۳۵ میلیون دلار از مرکز CRC و ۲۶۵,۰۰۰ دلار از شرکت کارنگی به صورت نقدی و ۱/۸ میلیون دلار کمک غیرنقدی از سوی تمام شرکا از این پروژه پشتیبانی بعمل آمد.

از آنجا که صنعت آبزی‌پروری عملیات‌های خود را به دور از ساحل منتقل نموده، بارج‌های خوراک به منبع انرژی مستقر در ساحل دسترسی نخواهند داشت و به ژنراتورهای دیزلی متکی هستند. این امر هزینه‌های زیاد، انتشار کربن و خطرات زیست‌محیطی مانند کمبود سوخت و خطر نشت آن در هنگام سوخت‌گیری را به همراه دارد.

این چالش‌ها، فرصت استفاده از انرژی موج را فراهم می‌کنند: یک منبع دست‌نخورده از انرژی که به طور مداوم اطراف مزارع دور از ساحل در جریان است. سازمان انرژی اقیانوس اروپا (OEE) رشد قابل توجهی را برای بازار انرژی موج با پتانسیلی معادل ۶۵۳ میلیادر یورو تا ۲۰۵۰ پیش‌بینی می‌کند.

کارنگی به همکاری با شرکت‌های بزرگ آبزی‌پروری ادامه می‌دهد تا به نیازها، محدودیت‌ها و چالش‌های آنها واقف شود. سایر فراهم کنندگان تکنولوژی آبزی‌پروری مانند شرکت‌های ساخت بارج خوراک نیز از پروژه مورپاور پشتیبانی می‌کنند. از نظر کارنگی این تکنولوژی یک راه‌حل تلفیق شده با سایر انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله هیدروژن و باتری خواهد بود.

تکنولوژی اصلی آن دارای یک شناور است که چند متر زیر آب قرار می‌گیرد و با امواج حرکت می‌کند. این حرکتِ مداری یک سیستم محور توان‌دهی (PTO) را بکار می‌اندازد که حرکت موج را به انرژی الکتریسیته تبدیل می‌کند.

دکتر جان ویتینگتون مدیرعامل مرکز CRC اقتصاد آبی در بیانیه مطبوعاتی گفت: «ما چشم‌انتظار فرصت‌هایی هستیم که تکنولوژی مورپاور برای صنعت آبزی‌پروری فراهم می‌کند و استفاده از راه‌حل‌های انرژی پاک و قابل اطمینان را در سایت‌های دور از ساحل با انرژی بالا توسعه می‌دهد. این پروژه امکان همکاری بین کارشناسان در حوزه‌ای به رهبری انرژی پاک کارنگی و شرکای پروژه در سراسر کشور را فراهم می‌کند.»

مارک آسمان مدیر آبزی‌پروری در گروه تاسال افزود: «با افزایش جمعیت، برداشت از ذخایر وحشی کاهش می‌یابد. زمین برای پرورش و آب شیرین نیز محدود است. آبزی‌پروری در حال فراهم کردن منبع تجدیدپذیر از پروتئین پرورشی با روش‌های پایدار است. این نوع مشارکت تضمین می‌کند که صنعت ما به ارائه مزیت‌های نوآوری با بازدهی بالا و پایدار، تحقیقات و توسعه (R&D) و تغییر روش‌ها ادامه می‌دهند. آبزی‌پروری از طریق معرفی منابع اقیانوسی مدرن و تجدپذیر، سیفود سالم با کربن پایین را فراهم می‌کند.»

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با آبزی پروری حرفه ای بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

بتا و آبزی پروری حرفه ای